Kupiłem auto od starszego Pana (dziada !) Nic w aucie nie robił, a niby dbał .
Po całkowitym serwisie , silnik po zagraniu dymi (na zimnym nic nie dymi )
Serwis wyniósł mnie 10tys.
Zawieszenie z amortyzatorami i sprężynami pełen zestaw hamulcowy tył i przód wraz z łożyskami .
Rozrząd , przegląd skrzyni , sprzęgło klimatyzacja i wiele innych części tańszych i droższych .
Po tak kosztownym serwisie auto śmiga jak należy , jedynie to dymienie mnie irytuje (barwa szaro niebieska )
Brak ubytków płynu czy oleju ( test głowicy negatywny /szczelna )
Wrażenia
1,0
Silnik
Mało mocy i momentu w dolnych zakresach prędkości obrotowej ( silniki starsze 8V ) były bardziej elastyczne .
1,0
Skrzynia biegów
Biegi wskakują jak należy , choć jedynka haczy jak się auto toczy , najlepiej wchodzi ja już samochód stoi .
Wsteczny nie synchronizowany
2,0
Układ jezdny
Tu jest średnio jak na tą klasę pojazdu
3,0
Karoseria
Karoseria nie gnije , ale grubość blachy to porażka , lecz w wielu nowych autach blachy są już tak cienkie że folia do pieczenia ma podobną grubość
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność wzorowa , idealna do jazdy miejskiej .
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu , intuicyjny rozkład przycisków .
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja poprawną , choć wystarczy zapomnieć i filtrze kabinowym na 10tys.km. a już będzie wszystko parować .
Trzeba dbać .
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Skromnie ale wygodnie
3,0
Wyciszenie
Brak wyciszenia komory silnika , ale łatwo to poprawić .
Wnętrze w tej klasie jest wyciszone adekwatnie co do ceny .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części nie są super tanie , ale jak dbasz i systematycznie wymieniasz ,to nie odczujesz zbyt wysokich kosztów .
5,0
Stosunek jakość/cena
Wzorowy jeśli kupisz zadbany /doinwestowany egzemplarz
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dbasz to ciebie nie zawiedzie .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 16v 75KM 55kW
[l/100km]