Silnik
: Silnik bardzo elastyczny, cichy i przede wszystkim oszczędny. Nie jest demonem mocy, ale to codziennego przemiszczania się w dwie osoby po mieście - jak najbardzie wystarczający.
Karoseria
: Odklejający się plastikowy pasek na przedniej szybie, pod wycieraczkami
3,0
Całokształt
Samochód fajny, ale bez rewelacji. Ładny wygląd, przepastny bagażnik, cichy, elastyczny i oszczędny silnik, niska cena. Niestety ma też wady: drobne usterki, zwłaszcza zawieszenia, cienka blacha, którą bardzo łatwo wgnieść i cieniutka warstwa lakieru - łatwo można zarysować. Po pewnym czasie zaczynają hałasować plastiki, które zastosowano w Thalii.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik cichy, elastyczny i oszczędny. W połączeniu z niewielką wagą samochodu, silnik dobrze daje sobie radę z napędzaniem Thalii, choć demonem mocy nie jest.
4,0
Skrzynia biegów
Zdecydowanie brakuje 6-go biegu. Przy prędkościach powyżej 120 km/h silnik wchodzi na wysokie obroty, co odbija się hałasem wewnątrz kabiny.
3,0
Układ jezdny
Pracuje cicho, choć rewelacji nie ma...
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra. W porównaniu z poprzednią Thalią pojawiła się szybka boczna za tylnymi drzwiami, co poprawia widoczność podczas cofania.
3,0
Ergonomia
Fajny wygląd zegarów, choć konsola środkowa nieco przestarzała. Dużo lepsza jest w nowym clio. Niezła kolorystyka foteli, gdzie ciemny materiał obszyty jest białą nitką (wersja Alize).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działają bez zastrzeżeń. Klimatyzacja także daje radę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla pasażerów nie ma bardzo dużo, ale w końcu to nie jest wielki samochód. Za to bagaż nik robi wrażenie.
3,0
Wyciszenie
Przy prędkościach powyżej 100 km/h robi się głośno. Przy niższych prędkościach też bez rewelacji. Choć na pochwałę zasługuje silnik, który cicho pracuje na wolnych obrotach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa zadowala. W porównaniu z podobnymi modelami innych producentów, wyposażonych w silnik benzynowy o podobnej mocy jest naprawdę nieźle. Cena przeglądu również pozytywnie zaskakuje - za I przegląd gwarancyjny zapłaciłem ok. 580 PLN brutto, choć wcześniej straszono mnie ceną na poziomie 900- 1000 PLN brutto.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w dobrej cenie, ale jakością wykonania nie powala... Wręcz przeciwnie. Odnoszę wrażenie, że jest bardzo delikatny. Trzeba bardzo uważać na zawieszenie oraz lakier i blachy. Wyposażenie - przyzwoite za te pieniądze.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To niestety nie jest dobra strona Thalii. Już po kilku miesiącach użytkowania z podwozia na wolnych obrotach podczas postoju dało się słyszeć stuki (może od rury wydechowej). W serwisie nic nie znaleziono - stuki są nadal. Po pierwszym roku doszły stuki z przedniego zawieszenia - okazało się, że końcówki drążków kierowniczych są wybite i należy je wymienić (wykonano to w ramach gwarancji). Po kilku miesiącach zauważyłem, że listwa zewnętrzna, znajdująca się w dolnej części przedniej szyby, pod wycieraczkami zaczęła się odklejać. Dodatkowo przy wolnych prędkościach (do około 20 km/h) skrzypi przenie koło. Skrzypienie ustępuje gdy wciśnięty zostanie hamulec. W najbliższych dniach jadę usunąć usterki do serwisu - na szczęście samochód jest jeszcze na gwarancji. Ale już boję się pomyśleć, co będzie potem...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek, tzn. takich, że natychmiast musiałem jechać do serwisu lub nie mogłem odpalić auta na szczęście nie miałem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 16v 75KM 55kW
[l/100km]