Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Thalia II

AKP 09, 15 lat temu
Silnik 1.2 16v 75KM 55kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Thalia II 1.2 16v 75KM 55kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : i komfort ! bardzo miło i wygodnie jedzie się tym auteczkiem po tych łatanych polskich wyrobach drogopodobnych. Bez obaw wjeżdża się na drogi polne (gigantyczne prześwity: poprzeczny i wzdłużny). Zapewnienie komfortu dało niechcący zupełny brak wyczucia drogi "na kierownicy" tzn. w zasadzie nie czuć po czym się jedzie. Kierownica pod względem przenoszenia drgań itp. jest zupełnie "oddzielona" od asfaltu. Ja np. nie umiem tu ocenić stopnia chropowatości (asfalt, beton ?) i przyczepności drogi (w innych moich autach nie miałem tego problemu). To auto jest konstrukcyjnie przeznaczone po prostu do 'przewozu osób'. Jak chcecie mieć FUN z jazdy technicznej - polecam z całego serca Porsche (ostatnio próbowałem - było fajowo). Najważniejsze aby było w miarę wygodne i bezawaryjne. Wnikanie w inne szczegóły w pojazdach tego typu zupełnie nie ma sensu. Biorąc zaś pod uwagę warunki ruchu w miastach (wieczne korki) kupowanie silników większych nie ma żadnego uzasadnienia.
4,0
Całokształt
Samochodzik niezwykle sympatyczny. Jest to nasz drugi pojazd w domu (na dojazdy 'do kościoła'), więc zależało nam bardziej żeby było po prostu nowe i możliwie małe, taka limuzynka bez zbędnych bajerów. Na pewno jest bardzo kobiecy. Wszystko jest delikatne, kształty klasyczne, bez ekstawagancji, auto jest cichutkie, ma kilka w miarę eleganckich akcentów, jest fajnie wyposażone; można pomału sobie jechać, radyjko gra, ludzie stoją na przystankach autobusowych i marzną... Co tu więcej powiedzieć ? Jak ktoś ma jakieś pytania - niech pisze: akp09(at)orange.pl
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.2 !? - nie wiem kto wpadł na pomysł, żeby nazwać ten silnik 1.2 (toż to tylko 1140 ccm!!!) Jednostka jest cicha i oszczędna. Pod względem dynamiki jeżdżenie tym autkiem przypomina trochę jazdę słynnym 'Maluchem', co nie wszystkim przypadnie do gustu (zwłaszcza wyprzedzającym TIR'y, hehe). Za to elastyczność silnika - bardzo fajna. Wystarczy ruszyć z miejsca. Potem można już prawie wszystko na czwórce. Generalnie: po prostu jedzie się.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów zestawiona chyba dobrze. Skoki lewarka długie - typowe dla aut tej klasy. Nie zauważyłem tu żadnych problemów mechanicznych. Prawdę mówiąc jest tu spore podobieństwo do słynnego i uwielbianego Poldka. Po prostu przełącza się biegi. Z pewnością nie jest to autko do wyscigów :-)
4,0
Układ jezdny
Kierownica kręci się gładko (jest wspomaganie). Autko reaguje na ster bez specjalnych niespodzianek, tzn. jak dla kobiety. I tu również można powiedzieć tylko tyle, że jedzie się. Jazda nie za szybka ale przyjemna bo naprawdę komfortowa (jak na kanapie babci).
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko widać. Gorzej do tyłu. Odrobinę małe lusterka boczne (ale idzie się przyzwyczaić). Kobieta która ma cofnąć tym autem bez parkotronika - z miejsca głupieje.
5,0
Ergonomia
Ludzie opowiadają jakieś bajki o braku schowków... Nie wiem co chcą chować. Mnie tam niczego nie brakuje. Komórka, nawigacja, różne kable zasilania, długopisy, wizytówki, kalkulator, mapa, husteczki jednorazowe - wszystko pomieściło się w jednej sekundzie (a może to ja jestem za mało wybredny ?). Jak komuś czegoś brakuje - polecam przewozy PKS. Po tygodniu wszystko wszystkim pasuje. Zapewniam. Sprawdzone ;-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu nie mam jeszcze większego doświadczenia, ale jak na razie jest OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobrze / przeciętnie. Samochodzik jest dość długi (żeby nie powiedzieć: ogórek) więc powinien być naprawdę przestronny; a tymczasem miejsca raczej jak w słynnym 'Poldku'.
5,0
Wyciszenie
Cichusieńko ! Można normalnie jechać i swobodnie rozmawiać półgłosem w środku. Oczywiście bez zażynania silnika. Powyżej 4000 rpm robi się lekko głośno; to samo powyżej 130 km/h - powietrze okrutnie świszcze gdzieś w okolicach rynienek i dachu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auteczko jest ekonomiczne. Oczywiście pojęcie to jest mocno względne. Z pewnością Thalia nie ustanawia tu rekordów świata. Po prostu jest dokładnie 'pośrodku' pomiędzy innymi markami. Na 'osłodę' tego wszystkiego są przeglądy. Jak się dowiedziałem co i jak, oczy tarłem ze zdziwienia i pytałem po 4 razy o to samo... Przeglądy co 30.000 km ! Wymiana oleju co 2 lata, w ogóle pierwszy przegląd dopiero po 30.000 km. Po prostu tylko jeździć, jeździć, jeździć ...
5,0
Stosunek jakość/cena
Najtańsze co można kupić w tej cenie. Poniżej już tylko Pikaczento i Hindustan.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowiutki towar, 'na dotarciu' więc co tu wiele może się zepsuć. Chociaż mignęła mi już raz lampka 'service', więc COŚ się zaczyna (?)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 16v 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Thalia II 1.2 16v 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
7,1
l/100km
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Thalia II