Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Thalia I

nigdywięcejrenault, 10 lat temu
Silnik 1.5 dCi 65KM 48kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 140 tys. km
Renault Thalia I 1.5 dCi 65KM 48kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
2,69
34% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie Thalii dobrze tłumi wyboje. Ot, dobre na wiejską drogę, albo wyprawę do sklepu na pierwszej lepszej dziurawej jak sito ulicy. Ale na trasie szybkiego ruchu nie spisuje się już tak dobrze
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Przewód paliwowy odmówił dalszej współpracy
Przeniesienie napędu : Cięgło w skrzyni. Nic dziwnego, technika sprzed kilku dekad... To nie powinno mieć miejsca w aucie z XXI wieku.
3,0
Całokształt
Wysoki środek ciężkości, mały rozstaw kół... Kiepsko. Jeździ równie źle jak wygląda.
Wrażenia
3,0
Silnik
Przyspieszenie jest kiepskie, a moc niska jak na tą pojemność. Moment obrotowy trochę to rekompensuje, ale to zbyt mało, żeby poprawić ocenę...
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi ciężko, a wbicie wstecznego to sztuka. Przy zwykłym wrzucaniu wstecznego na parkingu podziemnym pękło cięgło w skrzyni. Skrzynia utkwiła na czwórce, na której musiałem pchać ją 50 metrów do wyjazdu.
4,0
Układ jezdny
Źle nie jest. Zawieszenie dobre, ale zwrotność na poziomie kaszalota.
Komfort
5,0
Widoczność
Jedna z nielicznych rzeczy nie sprawiających problemu w tym aucie.
2,0
Ergonomia
Jaka ergonomia? Wykończenie i materiały są katastrofalne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem jest świetnie. W zimie są tylko dwie opcje- lodówka albo piekarnik.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele przyprawiają o ból kręgosłupa. Próbowałem innych ustawień, ale to kwestia ich konstrukcji, niestety... Z tyłu jest ciasno, z przodu- jeżeli ustawisz fotel, żeby wygodnie siedzieć- masz zły dostęp do pedałów, a jeżeli ustawisz tak, żeby wygodnie obsługiwać sprzęgło i mieć więcej miejsca na nogi- jest kłopot z kierownicą i fotelem naraz.
1,0
Wyciszenie
Że Thalia jest głośna, to mało powiedziane. Żałosna aerodynamika powoduje huk powietrza powyżej jakichkolwiek granic, a zbyt głośny silnik pogarsza sprawę. Żeby jeszcze dobrze brzmiał, to nawet bym to wybaczył. Ale niestety... nie brzmi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bak jak naparstek, i spalanie nie pokrywa się ze wskazaniami. Z komputera pokładowego wygląda ładnie. 5,3 l/100km. Ale to fikcja. Z obliczeń wyszło 6.2. A prawie litr to jednak różnica.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cóż, to auto budżetowe. Nie jest tak strasznie, jak mogłoby być. Cena akceptowalna.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W lampce w kabinie zbiera się woda. Na zakręcie na dźwignię zmiany biegów leci stamtąd strumień. Poza tym, zdarzają się też inne drobiazgi. Irytujące, ale do wytrzymania.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Te zdarzają się rzadziej, ale jeżeli już, to na dłuższy czas posyłają tego rzęcha do warsztatu. Przewód paliwowy. Skrzynia biegów. To trochę za dużo. Budżetowy wóz powinien być NIEZAWODNY, a nie wymagać holowania z podjazdu w parkingu podziemnym, albo zapowietrzać układ paliwowy przy -15 stopniach w szczerym polu!

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 65KM 48kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Thalia I