Silnik
: niby 65 KM ale dobrze sie nim jeżdzi. Są tez wersje mocniejsze diesla, to już całkiem musi być przyjemność z jazdy, przy bardzo oszczędnym zużyciu paliwa.
4,0
Całokształt
Za takie pieniądze w tej klasie aut, to dobry wybór, w miarę pojemne, z ogromnym bagażnikiem auto za rozsądne pieniądze. Teraz, pod koniec roku 08 widziałem w promocyjnej cenie Thalię za 40 000 zł z automatyczną klimą i z silnikiem diesla, to naprawdę dobra cena. Czy kupiłbym to auto jeszcze raz? niby tak, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i wkrótce będą moją Thalkę sprzedawał, 6 lat to już dośc długo. czas na auto z wyższej półki, ale jako drugie auto w rodzinie to z pewnością tak
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik całkiem w porzo, kultura pracy średnia ale za to całkiem dynamiczny, cichy, dobrze się zbiera. Do miasta idealny silnik, na długie trasy za słaby. Ponoć często wtryski padają i naprawa dużo kosztuje ale mnie się to nie przytrafiło (jeszcze :)))
4,0
Skrzynia biegów
działa normalnie, jedyne co mnie drzaźni to ruszanie się drążka zmiany biegów przy dodawaniu gazu i zdejmowaniu nogi z gazu
4,0
Układ jezdny
jak na tą klasę auta to całkiem ok. Ani sztywne ani miękkie. Mały remont zawieszenia po 72 kkm - 2 łączniki stabilizatora,1 końcówka drążka, 1 sprężyna z tyłu,1 sworzeń wahacza, 2 łożyska z tyłu, ale koszt tego wszystkiego to zaledwie ok. 520 zł (oczywiście nie w ASO)
Komfort
5,0
Widoczność
jak powycieram/umyję szyby to wszystko widać
4,0
Ergonomia
włącznik ogrzewania tylnej szyby/lusterek mógłby być bardziej pod ręką, poza tym OK. Szkoda, że schowek nie podświetlony
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
zbyt długo się nagrzewa wnętrze zimą, poza tym mam szyberdach więc latem całkiem OK
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
trochę za ciasno w środku, auto olbrzymi bagażnik kosztem kabiny pasażerskiej, brakuje paru centymetrów w każdą ze stron
5,0
Wyciszenie
jak na tą klasę i z uwagi na silnik diesla uważam, ze jest bardzo cicho, oczywiście przy normalnej jeździe, tzn do ok 110 km/h. Kiedyś jechałem fabią diesel i tam jest znacznie głośniej w środku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
to najmocniejsza strona tego auta. Super oszczędny silnik. Oczywiście przy spokojnej , takiej jak moja jeżdzie. Filtr paliwa z czujnikiem wody to trochę przesadzili bo zabuliłem 180 zł (oczywiście nie w ASO bo tam ponad 300zł). Poza materiałami eksploatacyjnymi to chyba nic nie kupowałem więc nie wiem czy części są drogie.
4,0
Stosunek jakość/cena
w tej klasie aut to całkiem OK.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przez 6 lat i 73kkm przebiegu prawie nic się nie działo, oby tak dalej. Aaa, jedynie wkurzają palące się H7 co kilka miesięcy. Kupuje chińskie halogeny H7 po 7,50 zł/szt w byle supermarkecie i wytrzymują 2 razy tyle co Tungsram (24 zł/szt.)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie zawsze odpala i się nie zepsuł poważnie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 65KM 48kW
[l/100km]