Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Thalia I

jag66@poczta.fm, 15 lat temu
Silnik 1.5 dCi 65KM 48kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 73 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Thalia I 1.5 dCi 65KM 48kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : niby 65 KM ale dobrze sie nim jeżdzi. Są tez wersje mocniejsze diesla, to już całkiem musi być przyjemność z jazdy, przy bardzo oszczędnym zużyciu paliwa.
4,0
Całokształt
Za takie pieniądze w tej klasie aut, to dobry wybór, w miarę pojemne, z ogromnym bagażnikiem auto za rozsądne pieniądze. Teraz, pod koniec roku 08 widziałem w promocyjnej cenie Thalię za 40 000 zł z automatyczną klimą i z silnikiem diesla, to naprawdę dobra cena. Czy kupiłbym to auto jeszcze raz? niby tak, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i wkrótce będą moją Thalkę sprzedawał, 6 lat to już dośc długo. czas na auto z wyższej półki, ale jako drugie auto w rodzinie to z pewnością tak
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik całkiem w porzo, kultura pracy średnia ale za to całkiem dynamiczny, cichy, dobrze się zbiera. Do miasta idealny silnik, na długie trasy za słaby. Ponoć często wtryski padają i naprawa dużo kosztuje ale mnie się to nie przytrafiło (jeszcze :)))
4,0
Skrzynia biegów
działa normalnie, jedyne co mnie drzaźni to ruszanie się drążka zmiany biegów przy dodawaniu gazu i zdejmowaniu nogi z gazu
4,0
Układ jezdny
jak na tą klasę auta to całkiem ok. Ani sztywne ani miękkie. Mały remont zawieszenia po 72 kkm - 2 łączniki stabilizatora,1 końcówka drążka, 1 sprężyna z tyłu,1 sworzeń wahacza, 2 łożyska z tyłu, ale koszt tego wszystkiego to zaledwie ok. 520 zł (oczywiście nie w ASO)
Komfort
5,0
Widoczność
jak powycieram/umyję szyby to wszystko widać
4,0
Ergonomia
włącznik ogrzewania tylnej szyby/lusterek mógłby być bardziej pod ręką, poza tym OK. Szkoda, że schowek nie podświetlony
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
zbyt długo się nagrzewa wnętrze zimą, poza tym mam szyberdach więc latem całkiem OK
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
trochę za ciasno w środku, auto olbrzymi bagażnik kosztem kabiny pasażerskiej, brakuje paru centymetrów w każdą ze stron
5,0
Wyciszenie
jak na tą klasę i z uwagi na silnik diesla uważam, ze jest bardzo cicho, oczywiście przy normalnej jeździe, tzn do ok 110 km/h. Kiedyś jechałem fabią diesel i tam jest znacznie głośniej w środku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
to najmocniejsza strona tego auta. Super oszczędny silnik. Oczywiście przy spokojnej , takiej jak moja jeżdzie. Filtr paliwa z czujnikiem wody to trochę przesadzili bo zabuliłem 180 zł (oczywiście nie w ASO bo tam ponad 300zł). Poza materiałami eksploatacyjnymi to chyba nic nie kupowałem więc nie wiem czy części są drogie.
4,0
Stosunek jakość/cena
w tej klasie aut to całkiem OK.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przez 6 lat i 73kkm przebiegu prawie nic się nie działo, oby tak dalej. Aaa, jedynie wkurzają palące się H7 co kilka miesięcy. Kupuje chińskie halogeny H7 po 7,50 zł/szt w byle supermarkecie i wytrzymują 2 razy tyle co Tungsram (24 zł/szt.)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie zawsze odpala i się nie zepsuł poważnie.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 65KM 48kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Thalia I 1.5 dCi 65KM 48kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
3,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Thalia I