Inne
: Co mnie zaskoczyłlo? Wszystko! Bagażnik, silnik, skrzynia, właściwości jezdne, niezawodność. Mógłbym wymieniać w nieskończoność...
5,0
Całokształt
Samochód ma tak naprawdę mnóstwo zalet i tylko jedną wadę - wygląd zewnętrzny! Jeżeli to komuś nie przeszkadza - polecam! Ogromny bagażnik, niezły silnik, skrzynia biegów i zawieszenie za taką cenę - ciężko będzie znaleźć. Brakuje jedynie ABS - u w wersji Alize.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniczek jest naprawdę ok. Miły, niezbyt głośny klekocik diesla. Jeżeli chodzi o elastyczność jadąc w jedną, dwie osoby jest ok., natomiast przy czterech pasażerach i zapakowanym bagażniku jest odczuwalny niedobór mocy. Przydałoby sie 15 KM więcej :-)
5,0
Skrzynia biegów
Nie można nic zarzucić skrzynce. Biegi wchodzą precyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Mimo, że Thalia jest autem wysokim zawieszenie sprawuje sie nieźle. Nie jest to również auto sportowe więc nie można oczekiwać cudów ale moim skromnym zdaniem zawieszenie jest ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bardzo dobrze. Natomiast przy wyciągniętych tylnich zagłówkach "źle/przeciętnie". Niestety jeżeli jadą osoby z tyłu zagłówki muszą być wyciągnięte, ponieważ w innym przypadku po prostu tylna kanapa staje się nie wygodna.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, jednak przydałoby się więcej schowków. Generalnie jest poprawnie. Można się przyczepić do jakości plastików (twarde jak kotlety teściowej).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno ogrzewanie jak i klimatyzacja działają bez zastzeżeń. Niestety podczas większego deszczu musi być włączona klima przy nawiewie na przednią szybę. W przeciwnym razie szyba na 100% zaparuje. Najchętniej dałbym ocenę 4,5
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jadąc w dwie osoby jest super. Natomiast jadąc w "czterech chłopa" jest już dość przeciętnie. Zwłaszcza na tylnej kanapie. Natomiast podróż do Chorwacji w 3 osoby dorosłe + dziecko + full bagażu - bez problemu.
2,0
Wyciszenie
Porażka. Pasażerowie a także na początku kierowca (bo później się przyzwyczai) mają wrażenie, że w samochodzie są niedomknięte szyby. Natomiast przy wyższych prędkościach (160-170 - tak tak - Thalia spokojnie tyle pójdzie) można jako tako rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To autko napradę pali mało. Spokojnie można zejść na trasie do 4,5 litra. Natomiast max. spalanie przy jeżdzie po autostradzie z gazem do deski (170 180 km/h) to 7,7l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Genialnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżeli chodzi o drobiazgi to wkurzają mnie notorycznie przepalające się żarówki przednie oraz beznadziejny dostęp do nich podczas wymiany. Poza tym ok. W porównaniu do Peugeota 206, którym jeździłem poprzednio i przynajmniej co miesiąc meldowałem się na serwisie to tak napradę drobnostka.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w ciągu dwóch lat i po przebiegu 75 tys. jedynie dwie poważne usterki:
1. Czujnik recyrkulacji spalin - przy 20 tys. km. - powrót do serwisu na lawecie - naprawa w ramach gwarancji.
2. Rozszczelniona chłodnica klimatyzacji przy 40 tys. km. - początkowo próbawano mi wmówić w wałbrzyskim serwisie, że z winy użytkownika, natomiast w Długołęce k./Wrocławia bez problemu wymieniono w ramach gwarancji. Przy okazji przestrzegam przed wałbrzyskim serwisem Renault - niestety nic dobrego o nich nie mogę powiedzieć.
Generalnie jeżeli chodzi o niezawodnośc w porównaniu do P206 - super!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 65KM 48kW
[l/100km]