Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Thalia I

Maku, 6 lat temu
Silnik 1.4 98KM 72kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 187 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Thalia I 1.4 98KM 72kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bezproblemowy i ekonomiczny, ale kiedy troszkę do wkręcić to zadziwiająco dynamiczny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Najtrudniej było znaleźć przyczynę parujących szyb i wymienić cieknącą nagrzewnicę.
4,0
Całokształt
Auto przejechało 50tys na Pb i ponad 130tys na lpg. Thalia z tym silnikiem ma bardzo dobry stosunek mocy do masy 98KM na 980kg i dzięki temu jest dynamiczne, ale ze względu na miękie i komfortowe zawieszenie na zakrętach dynamicznie być nie może. Mogę powiedzieć że jest prawie bezawaryjne i bardzo dobrze zabezpieczone antykorozyjnie. Dopiero po 15-tu latach mam pierwsze ognisko korozji na masce. Części są tanie i trwałe więc nie warto kupować niesprawdzonych zamienników. Dobre wyposażenie jak na ten rocznik i klasę. Tylko linia karoserji z profilu może zniechęcić do zakupu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Chyba największy plus tego auta. Tylko cewki fabryczne Sagem wymieniłem i więcej nie było najmniejszych kłopotów. Luzy regulowane hydraulicznie. Co 7-10tys km dolewka oleju między wymianami. Koszt wymiany rozrządu z pompą wody i robocizną w 2017r to 800zł. Dzwięk i przyspieszenia przyjemne.
3,0
Skrzynia biegów
Nie nadaje się do palenia gum (łatwo urwać poduszkę). Ja raz zmieniałem. Brak 6-go biegu na autostradzie. Przy 140km/h prawie 4500obr/min , duży hałas i spalanie prawie 11l gazu. Sprzęgło wciąż oryginalne.
4,0
Układ jezdny
Auto wysoko zawieszone więc parkuję tam gdzie inni nie wjadą. Jest dobrze na dziurach, nierównościach i nieodgarniętym śniegu. Na zakrętach się przechyla. Tylne zawieszenie jeszcze nie potrzebowało żadnej interwencji. Z przodu zmieniałem tylko końcówki stabilizatora (3 razy) i wachacze (przy 160tys km). Wspomaganie kierownicy hydrauliczne więc nie kręci się tak bardzo lekko jak w nowych autach.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie widać gdzie kończy się tył auta więc ja założyłem czujniki cofania. Reszta bardzo dobrze, lusterka duże.
3,0
Ergonomia
Brak wzdłużnej regulacji kierownicy, podświetlenia regulacji lusterek i ogrzewania tylnej szyby. Tylko jeden schowek. Brak uchwytów na napój i miejsca na telefon. Fotel regulowany na wysokość.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Manualna klima działa wydajnie. Na ciepło trzeba trochę poczekać ale może to wina instalacji gazowej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę auta jest dobrze. Chyba że ktoś ma 190cm to robi się ciasno. Z tyłu wygodnie dla 2 osób i szerokie drzwi co pozwala coś większego włożyć na złożone tylne fotele. Ale bagażnik to jak w limuzynie 500l. Na wakacje z pewnością wystarczy.
4,0
Wyciszenie
Do 120km/h da się znieść. Szybciej to już świst i gwizd. Na co dzień po mieście jest OK.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dzięki LPG jest tanio. Auto się nie psuje więc nie ma wydatków. Oprócz płynów eksploatacyjnych, hamulców i rozrządu oraz raz wydechu nie było dużo wydatków. Usterki wymieniam poniżej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak długi okres eksploatacji (11lat u mnie) przekonał mnie że to był dobry wybór. Dzięki dużemu bagażnikowi auto sprawdziło się też na urlopowych wyjazdach, a dzięki bezawaryjności i ekonomice dowiodło sprawdziło się w codziennej eksploatacji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz wymieniałem: włącznik świateł cofania, nieszczelny czujnik wspomagania kierownicy, poduszkę skrzyni biegów, osłony przegłubów, manszetę półosi i złamany przewód zamykania pokrywy bagażnika. Ze trzy razy końcówki stabilizatora. Czyściłem też silniczek krokowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz wymieniałem: wachacze przednie (mogłem wymienić tylko tuleje), wydech tj. plecionka i tłumiki (prócz katalizatora), przeciekającą nagrzewnicę gdy szyby zaczęły parować, elektromagnes rozrusznika oraz parownik gazu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 98KM 72kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Thalia I 1.4 98KM 72kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Thalia I