Jak na taką masę auta (980kg własnej) to 98 KM jest po prostu idealne. Bardzo elastyczny, zrywny i cichy. Pali nie za wiele 6,5 trasa, 8,5 miasto.
Na autostradzie da się jechać na prostej (nie z górki) 165-170kmh, ale to jest oczywiście maks, niezalecany o ile nie chcemy dobić silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, płynnie wchodzą biegi, oceniam bardzo dobrze.
3,0
Układ jezdny
Z przodu wygodnie, ale z tyłu trzęsie, dość twardo jest i po wertepach tył skacze. Z przodu się tego tak nie czuje, ale z tyłu nie jest juz tak wygodnie.
Na zakrętach jak to w autku tej klasy, nie jest to rajdówka, trzeba o tym pamietać, ale mimo to trzyma się drogi nieźle.
Komfort
3,0
Widoczność
Przd i boki bardzo dobrze, natomiast widok do tyłu tzw. \"do polubienia\", ponieważ w lusterkach nie widać krawędzi bagażnika (jest on coraz węższy w kierunku zderzaka), stąd cofanie odbuwa się na wyczucie, ale po 1,5 roku już sie przyzwyczaiłem
3,0
Ergonomia
Jeździłem co najmiej dziesięcioma autami w ciągu 17lat za kółkiem i muszę powiedzieć że jest to zgrabnie zaprojektowane autko, wszystko na swoim miejscu, bez zbędnych udziwnień. Wygodne w eksploatacji, i w mieście i na trasie, chociaż nie za duże wśrodku, ale trzeba pamiętać jaki to segment (Clio + wielki bagażnik)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
mam AC, działa wszystko bardzo dobrze, nie mam zastrzeżeń
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu fajnie, z tyłu to wygosnie ale dla dwóch osób, bo dla trzech już trochę wąsko.
3,0
Wyciszenie
Takie sobie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali nie za wiele, po 2 latach koszt napraw to było 50zł za jedną cewkę zapłonową, bo mmi jedna padła (te oryginalne od Sagem\'a podobno słabe są), a tak to tylko lałem paliwo i jeździłem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
50zł za używaną cewkę i poza tym tylko lać paliwo i jeździć :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać po 2 latach, tylko jedna awaria (cewka zapł)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 98KM 72kW
[l/100km]