Bardzo dobre auto rodzinne z dużym kufrem, dla ludzi którzy samochody traktują nie jako obiekt kultu, ale jako niezbędne urządzenie AGD, które ma przede wszystkim spełniać swoją funkcję.
Wrażenia
4,0
Silnik
Standardowa jednostka napędowa jeszcze z 19. Ciągnie pewnie, ma zapas mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę dziwnie zestopniowana. Trzeba się nauczyć włączać wsteczny. Pracuje miękko, pewnie i bez zgrzytów.
4,0
Układ jezdny
Typowy francuz, mięciutki. Trzeba trochę uważać na zakrętach. Przy jeździe zgodnej z przepisami +10-20% prowadzenie bezproblemowe (oczywiście jak ktoś umie prowadzić, a nie tylko naciskać do dechy gaz, a potem do dechy hamulec).
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu słabiutko - szerokie tylne słupki. Lusterka jak dla mnie troszkę za malutkie. Trzeba się pilnować, bo można się zdziwić.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Trzeba tylko wiedzieć, jak ustawia się kolumnę kierownicy i fotel, tak by nie przeszkadzały kierować i jednocześnie zapewniały dostęp do przełączników i widoczność wskaźników.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimatyzację, więc czy zimno, czy ciepło, no problem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK. Z tyłu jeżdżą dzieci, więc się mieszczą. Nikt w rodzinie nie ma 190 cm wzrostu, więc nie mam problemu.
4,0
Wyciszenie
Silnik słychać od 90 km/h. Głośno robi sie od 120km/h.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na starego benzyniaka - spalanie przywoite. Ceny w ASO, jak to w ASO...
4,0
Stosunek jakość/cena
Warto celować w używane roczniaki. Ja swoją ALIZE kupiłem za 28 tys.
Nowa ALIZE powinna kosztować ok. 35 tys., a nie 43 tys. lub 38 tys. w promocji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko 15 tys. Jak dotąd nie dowijał się pas od strony pasażera. Usterka usunięta w ASO w 10 minut.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW
[l/100km]