Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Thalia I

Piotr, 19 lat temu
Silnik 1.4 75KM 55kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 40 tys. km
Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Mało które auto tej klasy posiada takie wyposażenie, jeszcze przy tej cenie
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra relacja między masą auta (940 kg) a mocą. W rezultacie jest w sumie zrywna i elastyczna więc nie wymaga częstej zmiany biegów 60 km/h na 5 i bez problemu rozwija prędkość. Przy instalacji LPG - sekwencja żadnej straty mocy. Do 30 tys zero ubytku oleju, do końca w miarę czysty". Po wymianie to samo
4,0
Skrzynia biegów
Moze być, tytlko lewarek jakby trochę za daleko - przy szybkiej zmianie biegów zdarza mi się więc że np nie wrzucę dobrze trójki
3,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
przód, boki bez zastrzeżeń, do tyłu też można się przyzwyczaić, kwestia wyczucia auta przy cofaniu - no cóż wysoki kufer.
4,0
Ergonomia
Czesto wymieniany wyłącznik ogrzewania tylnej szyby - trzeba go szukać" twarde plastiki we wnętrzu to takie niewielkie mankamenty + wspomniana dźwignia zmiany biegów jakoś daleko - ale jestem wysoki więc fotel mam na maxa prawie do tyłu Bagażnik super ale przegroda do wnętrza kabiny do bani - cienka szpara i nawet roweru nie można wcisnąć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimy nie mam, samochód ciemny - więc latem w upały... Fakt, że na 3 i 4 głośno pracuje nawiew, zwłaszcza skierowany na szybę
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super jak na małe auto. Z tyłu gorzej - za wysokim kierowcą najlepiej jak siedzi dziecko do 1.40 m.
4,0
Wyciszenie
Silnik cichy, na jałowym biegu bez wciśniętego sprzęgła dochodzą spod maski jakieś szmery, delikatne klekotanie ( przecież to nie diesel kurna chata) i to tak od nowości prawie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na benzynie na trasie palił nawet 5.8 / 100 przy pełnym obciążeniu przy v ok 100 km/h, w cyklu mieszanym ok 6,7 - 6,9 zimą do 8 l. Teraz na gazie (odliczając rozgrzewanie na benzynie !) pali w przedziale 7,5 - 9 l / 100km. Spodziewałem się nieco mniej ale i tak taniej a mocy bez strat cena przeglądu po 30 tys w porządku cos ok 350-400 zł z olejem
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę warto, mimo że turecka ale teraz to prawie wszystko wytwarza się tam gdzie tańsza siła robocza ( Czym na dobrą sprawę różni się np telewizor Sony z Japonii od tego wyprodukowanego w Chinach? Ta sama technologia, konrola jakości, materiały - cena to kwestia podatków i kosztów w tym wypadku) Nie dawaliby logo firmy na byle czym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwie żarówki z przodu świateł mijania ( jedna po drugiej -2 razy po 20 zł), nie łączy czasem coś w klaksonie i podświetlenie kokpitu coś szwankowało ale znów świeci Hamulce czasem piszczą i po kilku tysiącach zaczęły chrobotać - przy wolnej jeździe słychać tarcie o metal. N a przeglądzie niby OK ale teraz coś to coraz bardziej mnie drażni - może czas na zmianę klocków?
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza tym nic sie nie dzieje, jęździ i nie zawodzi, odpala bez problemu przy -30 st

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Thalia I