Świetne auto dla osób mniej zasobnych, jednak ceniących wygodę i komfort.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niestety praca silnika zależna od paliwa, a to kiepskie. Na lepszym lub podrasowanym paliwie śmiga jak rakieta, nie za głośny, ale przeciętnie to co się leje na stacjach w PL a nawet w DE niestety nie pozwala na fascynowanie się przyśpieszeniem. Poza tym ekonomiczne, 8 zaworów wystarczające do komfortowej na miarę tego auta podróży; 16 - zaworów: szczęściarze co go kupią - śmiga jak rakieta. Częsta wymiana oleju procentuje - żadnych awarii.
4,0
Skrzynia biegów
Niestety "dwójka" lubi nie wchodzić - nic na siłę - auto lubi wyższe biegi i nawet przy prędkości 20 km/h może nie chcieć wejść na II bieg. Poza tym czasami brakuje 6 biegu ;) Żadnych awarii.
5,0
Układ jezdny
Nie jest to auto do rajdowej jazdy - Nie próbujcie go rozpędzać powyżej 130 km/h bez obciążenia min. 160 kg na tył! Dwie osoby z tyłu i już wraca komfort - nawet 8 zaworowy silnik daje radę z 5-cioma osobami i pełnym bagażnikiem zachowując rezerwę. Pusty (kierowca + 1 pasażer) jest za lekki. Auto daje się łatwo manewrować, jest stabilne choć lekko nadsterowne. W trudnych warunkach pogodowych ładnie się prowadzi choć jak zawsze ostrożność wskazana.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód - rewelacja - boki - świetna, tył - nieporozumienie. Kupując Thalie a nie mając doświadczenia z manewrowaniem dużymi autami radzę zaopatrzyć się w lusterko panoramiczne lub czujniki cofania. Nie widać gdzie auto się kończy i łatwo komuś przestawić autko.
5,0
Ergonomia
Nie ma powodów do narzekania. Wygodne fotele, wkurza zaparowana szyba przednia - długo się czeka na jej odparowanie - wycieranie jej pogarsza sprawę. Tył według komentarzy pasażerów nie daje miejsca na nogi ale na wysokość więcej miejsca niż w Megane I. Tylna kanapa bardzo wygodna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W miarę szybko sie nagrzewa, nawiew skuteczny, denerwuje czas odparowania szyby. Coś chwalony przez Renault obieg zamknięty nie działa. Przynajmniej w Fazie II nie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wielkość auta duża. Osoby średniego wzrostu nie będą miały komfortu jak w limuzynach ale nie jest to też CC/Maluch - Można wygodnie podróżować.
5,0
Wyciszenie
Kompletnie nie słychać silnika na postoju, do 170 km/h można spokoknie rozmawiać i słuchać radia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny są umiarkowane ale niewiele trzeba robić - ot wymiana oleju (Renówki jak frytki - lubią świeży olej) filtra raz do roku (220 zł ASO), przegląd 570 zł (ASO) - tylko lać paliwo. Zużycie niższe o pół litra niż deklaruje producent, osoby o ciężkiej nodze również będą mile zaskoczone. Pali dużo powyżej 160 km/h, nie przekraczając 3500 obr/min można przejechać 640 km na baku (50l)
5,0
Stosunek jakość/cena
Wręcz rewelacyjna! 510 litrów na drobiazgi pod kufrem, 4.25 m długiści więc auto typowe do miasta i sprawdzi się za miastem. 5 osób jedzie na wakacje ale nie jest im za wygodnie. 4 osoby - komforcik.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zawiodła ani razu, nie można oczekiwać zamiany w bolida formuły I ani w limuzynę. Wada - niestety elastyczność zależna od jakości paliwa. Ale denerwuje skrzypienie - po 30 kkm na kostce skrzypi wszystko co tylko może i nie powinno.
Wymieniany tylko sworzeń wahacza - koszt części 30 zł, wymiana poza ASO 30 zł. Polskie drogi się dają we znaki - ale to nie ma nic wspólnego z jakością auta ale tego państwa. Poza tym autko sprawuje się wyśmienicie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak (oby tak dalej!) :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW
[l/100km]