Mały,ale jednocześnie spory,tani samochód,spełniający bardzo dobrze swoje zadanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cichy,prawie bezwibracyjny,dość elastyczny,nawet dynamiczny.Ożywia się na 5 biegu powyżej 110-120 km/h.
Do spokojnej,pewnej jazdy akurat.
4,0
Skrzynia biegów
Drżenie dźwigni zmiany biegów,czasem zgrzytnie wsteczny,po za tym ok.
5,0
Układ jezdny
Jak na francuza nieźle-nie za miękko,ale też nie za twardo.Przy obciążeniu auto jakby lepiej się prowadzi.Na koleinach nie ma tragedii.Nie wyrywa kierownicy z rąk,jak tu czytałem;-).Aha,przy 120 km/h na łuku w lewo przebiłem oponę(prawy tył) i nie wypadłem z drogi.To chyba na plus.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód-ok,boki-ok z minusem(słupki przednie),tył można znieść-widać co trzeba.
4,0
Ergonomia
Do regulacji nawiewów,klmatyzacji,radia trzeba się pochylić,po za tym brak zarzutów.Śmieszne miejsce na włącznik awaryjnych,ale po paru dniach nawet mi się spodobało.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa,szybko chłodzi-chyba tak powinno być.Odparowywanie szyb z klimatyzacją bardzo szybkie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu cudów nie ma.W środku jest to przecież Clio.Plus za bagażnik i ładowność.
4,0
Wyciszenie
Jest naprawdę dobrze.Słychać tylko opony i szum powietrza,czasem ptaszki(gdy jedzie się przy lesie).Podobnie jak w przedostatnim modelu Megane.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Da się z tym żyć.Koszty minimalnie tylko wyższe niż w przypadku 1.5dCi,a koszt zakupu 6-7 tyś. niższy. Max.8,5 z klimą po mieście (luty-wrzesień).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze jest w porządku z takim wyposażeniem;nawet jak coś zgrzytnie w plastikach.Zdarza się to nawet w Audi A6.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic,nawet żarówki(włączam cały czas).Oparcie co jakiś czas trzeba poprawić.Instalacja spryskiwacza raz się zapchała(kiepski płyn),samemu można przedmuchać pompką od roweru (w marketach 5 pln).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza wspomnianą oponą-nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW
[l/100km]