Przeniesienie napędu
: Dosyć miło się prowadzi samochód
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Problemy z zamkiem centralnym, może czasem akumulator się zresetować i trzeba odpiąć klemy i podłączyć z powrotem.
4,0
Całokształt
Ogólnie jak na pierwszy samochód jestem zadowolony, wyszły dwie poważnie awarię, ale jest to kwestia eksploatacja, to mogło się zdarzyć w każdym aucie. Gdyby nie niska wartość auta i średni stan wizualny, bo szpachlowany błotnik, to bym dalej tym autem jeżdzić.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.4 75kg do miasta daje radę , na trasie trzeba trochę przeciągać obroty, ale ogólnie nie narzekałem.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie nie było problemów, trzeba sporo zwolnić, żeby wbić jedynkę.
4,0
Układ jezdny
Jeżdzi się dobrze, w miarę wygodnie.
4,0
Karoseria
Fajnie połączenie Clio.
Komfort
3,0
Widoczność
Przez tylną szybę średnio coś widać i parkuje się średnio, ale idzie się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Jest spory bagażnik, zmieści się zapasowa opona i wiele szpargałów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na początku ogrzewanie działało dobrze, póżniej padł termostat i nie wydobywało się ciepło z nawiewu i nie chciało mi się tego robić, bo i tak auto się rozgrzewało, i nie było to dla mnie problemem. Trzeba zwracać uwagę, czy zbiornik od płynu wyrównawczego chłodniczego nie rozkleja się, pod wpływem ciśnienia puszcza klej, który jest w zbiornika i może płyn wylewać się z zbiornika.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie z tyłu mają średnio miejsca, ale kierowca i pasażer z przodu mają lepiej.
4,0
Wyciszenie
Ogólnie w mieście silnik jest cichy, jak mamy dobry egzemplarz. Przy prędkościach 110/120 jest średnio, ale jak się jeżdzi od czasu do czasu w trasy, to można to przeżyć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez trzy lata wydałem 6 tysięcy na naprawy, egzemplarz był początkowy w dobrym stanie i pomimo dwóch poważnych awarii nie było tak żle. Szkoda tylko, że mój samochód kosztował około 2 tysięcy i na pewnym etapie nie opłacało się inwestować tyle w naprawy, ostatniego roku zainwestowałem 3 tysiące, gdzie auto było mniej wartę. Jakby talia była młodsza, to byłoby to bardziej uzasadnione, ale ogólnie jestem zadowolony.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie nawet przy droższych naprawach cena nie powinna przekroczyć 2 tysięcy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
(Zbiornik od płynu chłodniczego, wymiana zamka centralnego i usunięcie immobilizera, wymiana wkładki od zamka od strony kierowcy i pasażera, klocki i tarcze z przodu oraz tyłu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
(Rozrząd, cewka zapłonowa, świece, skrzynia biegów oraz sprzęgło, katalizator używany).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW
[l/100km]