Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Thalia I

krolestwo97, 9 miesięcy temu
Silnik 1.4 75KM 55kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
3,93
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Dosyć miło się prowadzi samochód
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Problemy z zamkiem centralnym, może czasem akumulator się zresetować i trzeba odpiąć klemy i podłączyć z powrotem.
4,0
Całokształt
Ogólnie jak na pierwszy samochód jestem zadowolony, wyszły dwie poważnie awarię, ale jest to kwestia eksploatacja, to mogło się zdarzyć w każdym aucie. Gdyby nie niska wartość auta i średni stan wizualny, bo szpachlowany błotnik, to bym dalej tym autem jeżdzić.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.4 75kg do miasta daje radę , na trasie trzeba trochę przeciągać obroty, ale ogólnie nie narzekałem.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie nie było problemów, trzeba sporo zwolnić, żeby wbić jedynkę.
4,0
Układ jezdny
Jeżdzi się dobrze, w miarę wygodnie.
4,0
Karoseria
Fajnie połączenie Clio.
Komfort
3,0
Widoczność
Przez tylną szybę średnio coś widać i parkuje się średnio, ale idzie się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Jest spory bagażnik, zmieści się zapasowa opona i wiele szpargałów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na początku ogrzewanie działało dobrze, póżniej padł termostat i nie wydobywało się ciepło z nawiewu i nie chciało mi się tego robić, bo i tak auto się rozgrzewało, i nie było to dla mnie problemem. Trzeba zwracać uwagę, czy zbiornik od płynu wyrównawczego chłodniczego nie rozkleja się, pod wpływem ciśnienia puszcza klej, który jest w zbiornika i może płyn wylewać się z zbiornika.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie z tyłu mają średnio miejsca, ale kierowca i pasażer z przodu mają lepiej.
4,0
Wyciszenie
Ogólnie w mieście silnik jest cichy, jak mamy dobry egzemplarz. Przy prędkościach 110/120 jest średnio, ale jak się jeżdzi od czasu do czasu w trasy, to można to przeżyć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez trzy lata wydałem 6 tysięcy na naprawy, egzemplarz był początkowy w dobrym stanie i pomimo dwóch poważnych awarii nie było tak żle. Szkoda tylko, że mój samochód kosztował około 2 tysięcy i na pewnym etapie nie opłacało się inwestować tyle w naprawy, ostatniego roku zainwestowałem 3 tysiące, gdzie auto było mniej wartę. Jakby talia była młodsza, to byłoby to bardziej uzasadnione, ale ogólnie jestem zadowolony.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie nawet przy droższych naprawach cena nie powinna przekroczyć 2 tysięcy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
(Zbiornik od płynu chłodniczego, wymiana zamka centralnego i usunięcie immobilizera, wymiana wkładki od zamka od strony kierowcy i pasażera, klocki i tarcze z przodu oraz tyłu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
(Rozrząd, cewka zapłonowa, świece, skrzynia biegów oraz sprzęgło, katalizator używany).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,50 zł
8,1
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Thalia I