Inne
: Stosunek cena - jakość. Dużo produktu za niską cenę. Prosta mechanika, dobre wyposażenie, minimalna korozja. Pojeździ jeszcze z nami wiele lat :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Bardzo dobrze wydane 4500 zł ;) Nasza kupiona od I właściciela, garażowana. Na tanie auto warto szukać czegoś takiego jak Thalia - łatwo o zadbany egzemplarz od I właściciela, który sprawnie posłuży kolejne lata.
Przez te 3 lata wystąpiły wszystkie standardowe dla tego modelu usterki. Na szczęście części tanie, a sporo napraw można wykonać samemu np. wymiana nagrzewnicy, czy elektrycznych silniczów w drzwiach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak dodam gazu to przyspiesza. Tanie części, łatwy dostęp do wszystkiego. Po 19 latach silnik dalej suchy, alternator i rozrusznik oryginalne.
Standardowo wydmuchało uszczelkę pod głowicą - typowa usterka w Thalii 1.4 8V.
I padł silniczek krokowy.
Osiagi - tak, jakieś są. Spalanie ? Nigdy nie liczyliśmy... :D
2,0
Skrzynia biegów
Francuska inżynieria... Wybierak umiejscowiony od dołu skrzyni, przez co, z jego uszczelnienia pięknie cieknie olej. Do póki nie znaczy terenu - nie dotykam. Precyzja wybierania biegów - kierowca Ikarusa odnalazłby się tutaj bez problemu.
4,0
Układ jezdny
Miękko i wygodnie. Dziś już takich zawiasów nikt nie projektuje. Dla mnie plus. Progi zwalniające czy polna droga w dojeździe na działeczkę nie jest straszna.
Na trasie auto pływa i jest podatne na boczny wiatr.
To zawieszenie i auto należy traktować jako auto miejskie. Do 80 km/h jest ok, powyżej - mało przyjemnie.
5,0
Karoseria
Uroda 20 lat temu na minus, dziś w dobie Nissana Juka czy nowych Toyoty uważam, że jest przyzwoita.
Stosunkowo odporna na korozję w porównaniu do konkurencji ( np. Polo Classic, Fabia, czy Getz). Ruda zjada okolice wlewu paliwa i wzmocnienia pod bagażnikiem, ale nie na tyle żeby konserwować co rok, lub bać się o przegląd.
Przeciekają tylne lampy i zdarza się, że słupki C przy łączeniu z dachem.
Komfort
4,0
Widoczność
Na skos i na wprost - super. Łatwo manewrować. Do tyłu przeszkadza mocno uniesiona tylna półka, przez co nie widać krawędzi klapy i cofanie odbywa się na wyczucie.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, kto jeździł Renault z lat 90-tych odnajdzie się od razu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimatyzacji, ale przy otwartej szybie da się żyć. Nie ma nieprzyjemne łupania przy uchylonych szybach jak we współczesnych autach - można uchylić tylne szyby i nie cierpieć na ból uszu.
Ogrzewanie wydajne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na wysokość jesy aż nadto. Można jechać w kapeluszu. Mnie i w Thalii i Clio II brakuje nieco miejsca na szerokość - Punto II czy Corsa C są o wiele przestronniejsze na szerokość. Pozostałe wymiary - nie ma się o co przyczepić.
4,0
Wyciszenie
Do 80 km/h jest przyzwoicie. Na trasy nie nadaje się - o ile nie przeszkadza opływ powietrza o tyle dźwięk silnika jest natarczywy przy wyższych prędkościach
Jak na wóz budżetowy sprzed 20 lat - jest w porządku
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wóz od dziadka można kupić za 4000 zł. Części na podstawowy serwis kosztują grosze. Zawieszenie prymitywne i tanie. Z tyłu bębny więc raz się zrobi i problem z głowy. Drobne elementy, czy przełączniki leżą na przysłowiowym śmietniku. Najdroższa część kosztowała 340 zł - korektor siły hamowania.
Blacha nie gnije więc nie ma co wymieniać - tylko w przypadku kolizji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tani środek lokomocji, w którym nie leje się na głowę, ma duży bagaznik i prestiżową linie sedana. I to wszystko w cenie roweru, lub 1m2 mieszkania w lepszym mieście :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Daję 4 gwiazdki za pierdoły - żarówki, siłowniki w drzwiach, jakieś plastiki - da się z tym żyć i jeździć, a wymiana jest bardzo prosta i nie skomplikowana.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz strzeliła uszczelka pod głowicą - po 17 latach i jakiś 135 000 km ( naprawa ok 1100 zł ). I raz poszła nagrzewnica - drobna i tania rzecz za 60 zł, ale trzeba zrzucać całą deskę rozdzielczą i podszybie. Mnie zajęło to 8 godzin w garażu ( u mechanika jakieś 800 zł bo glupia robota). Nigdy nie stanęła na drodze.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW
[l/100km]