Samochód w rodzinie był dość długo. Kupiony jako nowy w salonie. Sądzę, że był wart tych 40 tys PLN (wersja Alize, bardzo ubogo wyposażona), ale były pewne mankamenty. Silnik słabo zniósł gaz - wymiana uszczelki pod głowicą, elementy katalizatora są plastikowe i dlatego też trzeba się liczyć z ich wymianą. Gaz był źle założony (DT GAZ SYSTEM) i stąd też powyższe problemy. Do jazdy na codziennej ok.
Ale:
1. Dość mało miejsca z przodu.
2. Z tyłu to już tragedia. Miejsca na nogi nie ma, a jeżeli chodzi o wyższe osoby, to będą walić głową w sufit/słupki boczne.
3. Nie ma isofix. Przy montazu fotelików dla dzieci jest ciasno.
Wrażenia
4,0
Silnik
Znana konstrukcja reanult. Bez udziwnień i z dość tanimi cześciami. Nie było powąznych usterek ze strony silnika. Wymiana uszczelki pod głowicą spowodowana złym montażem lpg. Przez to padł też katalizator.
Jednostce brakuje mocy. Byliśmy nim w górach w 2 osoby i trzeba było zrezygnować z LPG. Auto nie było załadowane na maksa, a ledwo jechało. Przy większej ilości osób/bagażu trzeba mocno się natrudzić podczas wyprzedzania.
Głośny po 100 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Brakuje 6 biegu.
3,0
Układ jezdny
Nieźle jak na dziadkowóz (głownie emeryci nim jeźdzą :P)
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę za grube słupki przednie.
5,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna nie daje rady. Z przodu zimno z tyłu ciepło. Porażka.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mało miejsca
2,0
Wyciszenie
Głośny po 100 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie cześci.
3,0
Stosunek jakość/cena
40 tys w 2005 za brzydkie i ubogo wyposażone auto :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kostki airbagów pod siedzeniami się rozpinały.
Krzywienie tarcz hamulcowych.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Katalizator.
Uszczelka pod głowicą
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW
[l/100km]