Silnik
: Bardzo żwawy silnik dający możliwość sprawnego wyprzedzania na trasie i poruszania się w mieście.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Odklejanie się okładzin klocków i szczęk
Inne
: Nadprucie się szwu siedzenia kierowcy
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobrze ułożony wykres momentu obrotowego z dwoma maksimami. Jedno maksimum już przy ok. 2700obr/min. umożliwia dobre przyspieszenia na obrotach do 2700 właśnie, zgodnie z eco-drivingiem.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów z przełączaniem biegów. Bardzo dobrze zestopniowana do tego silnika.
5,0
Układ jezdny
Żadnych kłopotów z zawieszeniem. Bardzo dobre prowadzenie, wybieranie zakrętów, czy nierówności jezdni.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, intuicyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy modelu z klimatyzacją żadnych kłopotów z odparowaniem zapotniałych szyb, dobra regulacja nawiewów i temperatury wnętrza. Szyb nigdy nie muszę otwierać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze. Z tyłu trochę za wąsko na 3 dorosłe osoby, lub 2 foteliki dziecięce i osobę dorosłą.
5,0
Wyciszenie
W środku naprawdę cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa: miasto - 7,5-11,6 l/100km (duża różnica między latem i zimą)
trasa - 5,5-7,9 l/100km (dużo zależy od agresywności jazdy)
Przegląd po 40tys. w autoryzowanej stacji Renault - 697,90zł
Klocki i szczęki hamulcowe w stacji Renault -438,65zł
3,0
Stosunek jakość/cena
Przy tej cenie jest to w sumie bardzo niezawodne, wygodne autko z przepastnym bagażnikiem 510ltr.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na gwarancji rozprucie szwu siedzenia kierowcy, zerwanie ogranicznika otwierania schowka.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poniżej 40tys. przebiegu wymiana klocków i szczęk hamulcowych (odklejanie się okładzin)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW
[l/100km]