Inne
: Brak jakichkolwiek napraw przy zawieszeniu. Dziwne jak na polskie drogi i opinie o francuzach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Układ wydechowy - trudności z lokalizacją skrzypiącego miejsca. W końcu zlokalizowane przy katalizatorze i usunięte
4,0
Całokształt
Za 35000 samochód z ręczną klimatyzacją, dużym bagażnikiem i niezawodny. Jak dla mnie to nieźle.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jest to jednistka słaba i mało elastyczna. Uzyskiwane przyspieszenia nawet w jedną osobę są mierne. O dobrym przyspieszeniu tego samochodu piszą osoby, które nie jechały nigdy lepszym samochodem. Do 110km/h dzwięk silnika nie przeszkadza, potem nie wiem bo zagłusza go szum powietrza owiewającego karoserię.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą "gumowo" ale dobrze. Długie skoki lewarka to spory minus. wibracje przenoszone przez układ napędowy są irytujące i powodują wyraźne drgania lewarka.
4,0
Układ jezdny
Jak na tą klasę samochodu prowadzi się nieźle, nawet w zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra nawet do tyłu. Bardzo dobrze cofa się na lusterka. Jak zawsze sprawa wyczucia odległości.
4,0
Ergonomia
Mało przycisków więc idzie się przyzwyczaić. Strasznie denerwujący dźwięk kierunkowskazów, jak ze starej gry na Atarynce.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z klimatyzacją jest dobrze chociaż dmuchawa powyżej 2-go biegu jest hałaśliwa. W zimie ostro grzeje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma powodu do narzekania. Z przodu i tyłu wystarczająca ilość miejsca na nogi i berecik. Chociaż z tyłu wyższe osoby muszą odrobinę schylić czoła.
3,0
Wyciszenie
Do prędkości ok.110km/h nieżle, powyżej 120km/h hałas spowodowany szumami powietrza. Przy mokrej nawierzchni wrażenie otwartych szyb. I tutaj dla mnie wielkie zaskoczenie - brak jakichkolwiek skrzypień deski rozdzielczej pomimo kiepskiej jakości plastików.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Polecam serwisować samochód poza ASO w dobrym warsztacie i nie oszczędzać na markowych częściach, które i tak nie są drogie (za wyjątkiem ASO). Dla przykładu: wymieniałem: kompletny rozrząd (org. Renault)+pompa wody (Dolz)- cena robocizny razem z częściami 600zł (oczywiście warsztat znajomego). Przetrzegać terminów wszystkich kontroli i wymian a na pewno Thalia odwdzięczy się bezawaryjną jazdą.
Spalanie przy spokojnej jeździe 50/50 troszkę ponadok 6l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę to jest na prawdę dobrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżeli już coś się zepsuje to jest to drobiazg nie mający wpływu na dotarcie z punktu A do B.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po przejechaniu 90000km brak jakichkolwiek poważnych usterek. Wsiadając do mojej brzyduli jestem pewny, że mnie nie zawiedzie. Ale powtarzam jeszcze raz, nie oszczędzać na częściach i przestrzegać terminów ich wymian.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW
[l/100km]