Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Thalia I

pawel, 15 lat temu
Silnik 1.4 75KM 55kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 126 tys. km
Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort jazdy, mała awaryjność, jakość plastików
4,0
Całokształt
jak na swoją cenę samochód świetny. jakość wykonania i użytych materiałów zaskakująco dobra, do tej pory żadnego skrzypienia plasików i wykładzin, olbrzymi bagażnik podczas pakowania się do wyjazdu nie trzeba iść na kompromisy - wszystko się zmieści, gdyby produkowali Talię w wersji kombi (na psa) nawet nie patrzył bym na inne samochody,
Wrażenia
4,0
Silnik
równa praca, elastyczność - na piątym biegu spokojnie można jechać 60km/h a nawet delikatnie przyspieszyć
4,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą precyzyjnie, nie miałem żadnych problemów ze znalezieniem biegu, trochę za krótka jedynka, niektórych może denerwować drgająca dżwignia - mnie nie
4,0
Układ jezdny
komfortowo, tłumi nierówności; wadą trochę za miękkiego zawieszenia jest przechylanie sie na boki przy ostrych zakrętach, ale to przecież nie rajdówka, wysoki prześwit - polne drogi i krawężniki nie stanowią problemu
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu świetna, siedzi się wysoko; cofanie wymaga wprawy - szerokie tylne słupki i nie widoczny kufer (cofa się na lusterka a nie na zerkanie przez ramię)
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu (jak w renówce) przyciski sterowania otwieraniem szyb bocznych obok dźwigni biegów to tylko kwestia przyzwyczajenia; fotelom brak podparcia okolicy lędźwiowej kręgosłupa co na dłuższych trasach jest uciążliwe; zapięcia pasów na tylnej kanapie uwierają
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
łatwo parują szyby, brak ogrzewania tyłu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla kierowcy i pasażera z przodu wystarczające z zapasem; z tyłu troche za wąsko ale na nogi wystarczająco; wlieeeelki bagażnik
3,0
Wyciszenie
jadąc ponad 110 km/h trochę głośno
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przeglądy w ASO jak zwykle - drogie; cześci, jak na renówkę nie zrujnują, zresztą niewiele sie wymienia a zamienniki do Clio II (pasujące do Thali) dostępne; spalanie na przyzwoitym poziomie (pod warunkiem delikatnej nogi i zmiany biegów poniżej 3000 obr.)
5,0
Stosunek jakość/cena
cena niska, ale jakość w porównaniu do innych samochodów klasy B o wiele wyższa, zwłaszcza jakość plastików we wnętrzu
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zanieczyszczajace się styki włącznika ogrzewania tylnej szyby konieczność czyszczenia, przepalające się żarówki HB3, zanieczyszczony czujnik obrotu wału powodował problemy z uruchamianiem silnika - żaden warsztat ani ASO nie potrafili tego zdiagnozować -15 min własnej pracy i wszystko OK, \"świerszczyk\" osłony katalizatora prz ok 1500 obr/min
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
żadna awaria nie spowodowała wyłączenia z jazdy

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Thalia I