Inne
: Komfort jazdy, mała awaryjność, jakość plastików
4,0
Całokształt
jak na swoją cenę samochód świetny. jakość wykonania i użytych materiałów zaskakująco dobra, do tej pory żadnego skrzypienia plasików i wykładzin, olbrzymi bagażnik podczas pakowania się do wyjazdu nie trzeba iść na kompromisy - wszystko się zmieści, gdyby produkowali Talię w wersji kombi (na psa) nawet nie patrzył bym na inne samochody,
Wrażenia
4,0
Silnik
równa praca, elastyczność - na piątym biegu spokojnie można jechać 60km/h a nawet delikatnie przyspieszyć
4,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą precyzyjnie, nie miałem żadnych problemów ze znalezieniem biegu, trochę za krótka jedynka, niektórych może denerwować drgająca dżwignia - mnie nie
4,0
Układ jezdny
komfortowo, tłumi nierówności; wadą trochę za miękkiego zawieszenia jest przechylanie sie na boki przy ostrych zakrętach, ale to przecież nie rajdówka, wysoki prześwit - polne drogi i krawężniki nie stanowią problemu
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu świetna, siedzi się wysoko; cofanie wymaga wprawy - szerokie tylne słupki i nie widoczny kufer (cofa się na lusterka a nie na zerkanie przez ramię)
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu (jak w renówce) przyciski sterowania otwieraniem szyb bocznych obok dźwigni biegów to tylko kwestia przyzwyczajenia; fotelom brak podparcia okolicy lędźwiowej kręgosłupa co na dłuższych trasach jest uciążliwe; zapięcia pasów na tylnej kanapie uwierają
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
łatwo parują szyby, brak ogrzewania tyłu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla kierowcy i pasażera z przodu wystarczające z zapasem; z tyłu troche za wąsko ale na nogi wystarczająco; wlieeeelki bagażnik
3,0
Wyciszenie
jadąc ponad 110 km/h trochę głośno
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przeglądy w ASO jak zwykle - drogie; cześci, jak na renówkę nie zrujnują, zresztą niewiele sie wymienia a zamienniki do Clio II (pasujące do Thali) dostępne; spalanie na przyzwoitym poziomie (pod warunkiem delikatnej nogi i zmiany biegów poniżej 3000 obr.)
5,0
Stosunek jakość/cena
cena niska, ale jakość w porównaniu do innych samochodów klasy B o wiele wyższa, zwłaszcza jakość plastików we wnętrzu
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zanieczyszczajace się styki włącznika ogrzewania tylnej szyby konieczność czyszczenia, przepalające się żarówki HB3, zanieczyszczony czujnik obrotu wału powodował problemy z uruchamianiem silnika - żaden warsztat ani ASO nie potrafili tego zdiagnozować -15 min własnej pracy i wszystko OK, \"świerszczyk\" osłony katalizatora prz ok 1500 obr/min
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
żadna awaria nie spowodowała wyłączenia z jazdy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW
[l/100km]