Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Thalia I

były właściciel, 15 lat temu
Silnik 1.4 75KM 55kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszechstronność: spokojnie mozna wybrać się nim na dłuższy urlop,a jak trzeba to przewiezie pare worków z cementem.
4,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód do spokojnej jazdy na trasie-w miare dobre prowadzenie, ogromny bagażnik, fantastyczne światła mijania:super oświetlaja w nocy,nie za duże spalanie,wydajna klimka. Również bardzo przyjemny w mieście.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc i elastyczność na 4 z malutkim plusikiem. Silnik niewielki ale i masa nie za duża,dlatego DAJE RADE. Kultura pracy słaba,silniczek troszke jakby klekocze(moze niewyregulowane zawory),ciekawe,ze w clio ten sam silnik pracuje o niebo równiej. Jednostka nie wysilona dzieki czemu usterkowość nikła,a ewentualne naprawy niedrogie.Uważam że to idealny silnik do thalii:lepiej radzi sobie z autem niż 1.2 i jest znacznie tańszy w eksploatacja od silników 16-to zaworowych, minus to kultura pracy,ale da się przezyc.
4,0
Skrzynia biegów
Ok.Dobrze zestopniowana. Ale znowu,w clio skrzynia przy tym samym silniku jakby ociupinke bardziej precyzyjna.Generalnie biegi wchodzą bez żadnego problemu,nic nie haczy. Sprzegło wybiera poprawnie,choć od 40000km skrzypi( prawdopodobnie linka do wymiany)
4,0
Układ jezdny
To auto nie lubi duzych predkosći. Do 110km/h jest okey,potem zaczyna niebezpiecznie bujać. Za to po mieście rewelacja! Dobre wspomaganie,mały promień skrętu.Auto jest subiektywnie wysoko zawieszone-na trasie to troszeczke przeszkadza(patrz wyżej),za to w mieście nie ma za wysokich krawężników-ja przez 5 lat takich nie znalazłem!-zarówno przednimi jak i tylnymi kołami podjezdzasz pod same krawęzniki: super sprawa na parkingach. Dość komfortowe zawieszenie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutów.
4,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie być powinno. Brak wzdłużnej regulacji kierownicy,ale w tej klasie nie jest to wielki grzech.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klimatyzacja: latem chłodzi,zimą osusza szybki. jest dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód: okey,choć fotele nie należą do najwygodniejszych.Na dłuższych trasach wskazana przerwa na rozprostowanie co 2 godz. Tył: jak to w klasie B- ciasno ale ujdzie. Bagażnik;przepotężna pojemność i ogromna ładowność, przeszkadzać może nieco jego głebokość-radziłbym zamontować jakieś siatki,bo jak coś poleci w bagażniku do przodu,to potem trzeba głęboko nurkować zeby to wydostać.
4,0
Wyciszenie
Jak na te klasę samochodu,to nie ma co narzekać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tania eksploatacja. Srednie spalanie dokładnie takie jak podaje producent: 7.1L W lecie z włączoną klimą i z kompletem pasażerów na trasie przez całą Polskę udało się spalić 6.4L- myślę że to nieżle. A tak na normalnie na trasie bak starcza spokojnie na 700km. po mieście na co dzień min 8L,w zimie nieco więcej (max. do 10L). Podobnież silnik dobrze zności LPG
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezłe auto za bardzo rozsądne pieniądze. Jesli szukasz mało awaryjnego,pewnego samochodu z nieco większym bagażnikiem i preferujesz stateczną jazdę i traktujesz auto przede wszystkim jako środek transportu,to moze być pojazd dla ciebie. brzmi troche jak hasło reklamowe,ale w pełni oddaje charakter thalii.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pęknięta obudowa alternatora-moja wina: głęboka kałuża), awaria zamka centralnego(gwarancja), skrzypiące sprzęgło. Relatywnie czesto przepalają sie żarówki H7( conajmniej jedna na rok)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Thalia I