Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Thalia I

T., 16 lat temu
Silnik 1.4 75KM 55kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 89 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Jednak zawieszenie. Wpisałbym silnik, ze względu na jego osiągi i dobre przyspieszenie, ale gdyby palił mniej.
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony. W 2002 roku nie miałem dużych wymagań i 34000zł za nowe salonowe auto z klimą uważam, że źle nie zapłaciłem. Teraz na giełdzie ten rocznik kosztuje ok. 17.000, a podejrzewam, że swoje, tak utrzymane, sprzedałbym od ręki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez zarzutu. Przejechałem wiele kilometrów zawsze szybko, wydajnie i dynamicznie. Wyprzedzanie przy 90km samochodem zapakowanym na wakcje jest przyjemnością - trzeba tylko pamiętać o wcześniejszej redukcji na trójkę i liczyć się z tym, że wypije więcej paliwa.
2,0
Skrzynia biegów
Niestety, właśnie usłyszałem, że kończy mi się sprzęgło... Przy takim przebiegu nie powinno to się zdarzyć. Poza tym czasami pojawiały się kłopoty z wrzucaniem wstecznego.
4,0
Układ jezdny
Jak na taką bryłę to dobrze trzyma się drogi. Czasami tylko przy większej prędkości podczas wymijania tira pęd powietrza potrafi wahnąć autem. Ogólnie ważniejsze są umiejętności prowadzenia samochodu i poznanie jego niedoskonałości.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Na kokpicie wszystko poukładane jak należy. Przy siedzeniach zamieniłbym mechanizm zmiany oparcia siedzenia z trudnego do kręcenia kółka, na zwykłą dżwignię.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po 3 latach klima jakby stała się słabsza. Ogrzewanie cały czas na tym samym dobrym poziomie. Natomiast parowanie szyb podczas deszczu, to już norma w Renault.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca w środku. Duży bagażnik.
3,0
Wyciszenie
Do 120km/h jest w porządku. Powyżej trzeba zamontować sobie radio i glośno je puszczać. Spasowanie plastików pozostawia wiele do życzenia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo pije, ale ja mam ciężką nogę :-) Na szerokich dwupasdmówach nie schodzę poniżej 150km/h - wykazania GPS, a nie licznika. Po 4 miesiacach rozdarł się fotel kierowcu na łączeniu, ale wymieniono natychmiast. Od tej pory bez jakichkolwiek problemów z tapicerką. Przeglądy poza gwarancyjne wykonywałem w dobrym zakładzie u zaufanej osoby i jak widać opłaciło się.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest OK biorąc pod uwagę europejskie warunki. W Stanach za tę cenę miałby auto dwa razy lepsze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na minus: odstające uszczelki przy przedniej szybie. Fotel kierowcy mógłby być lepiej spasowany. Zawiasy od klapy bagażnika zajmują za dużo miejsca. Na plus: do tej pory nie wymieniałem akumulatora, a kręci super.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do 89.000 kompletnie nic. Regularna wymiana filtrów, oleju, 2 razy klocków, żarówki, itp. Przy 80.000 obowiązkowa, książkowa wymiana rozrządu i pompy wodnej. Teraz przy 89.000 sprzęgło się ślizga i pojawiła się dziurka wielkości łba szpilki na ostatnim tłumiku.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,50 zł
8,1
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Thalia I