Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Thalia I

przem127, 17 lat temu
Silnik 1.4 75KM 55kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 36 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niby tylko 1,4, niby tylko 8V i 75 KM ale w tak lekkim aucie to wystarcza, żeby naprawdę żwawo jeździć (oczywiście, że to nie 3,0 V^ :) ). Do tego pracuje baaardzo cicho.
4,0
Całokształt
Nie taka Thalia straszna. Największa wada to wygląd a konkretnie niespójność wyglądu. Przód sam w sobie nawet ładny, tył - jeśli patrzeć za słupkami nawet robi lepsze wrażenie, ale połączenie tyłu z reszta auta... Masakra. A szkoda, bo wystarczyłoby wstawić okienko w słupek "c" i auto miałoby sporo przyjaźniejszy wygląd
Wrażenia
4,0
Silnik
Przy 1.4 litra i 8 zaworach spodziewałem się, że ledwo będzie samochód napędzał. Okazuje się, że 75 KM wystarcza jednak do całkiem sprawnego poruszania się zarówno w mieście jak i poza. Do tego ośmiozaworówka jest bardzo elastyczna i bardzo cicha. To zdecydowanie największe pozytywne zaskoczenie.
3,0
Skrzynia biegów
Trochę mało precyzyjna. Przełożenia dobrane całkiem dobrze do silnika. Niby piątka trochę krótka, ale dzięki temu można przyspieszać w trasie bez redukcji. Głowna wada skrzyni to hałaśliwość. Chyba któreś z łożysk jest zbyt głośne, bo skrzynia "wyje"!
4,0
Układ jezdny
Niezły kompromis, dzięki któremu nie wypadają plomby z zębów na dziurach, ale auto prowadzi się całkiem pewnie. Nie jest to oczywiście focus, ale przy dynamicznej jeździe można być jeszcze zupełnie spokojnym o kontakt kół z nawierzchnią. Duży plus to wspomaganie kierownicy, które jest hydrauliczne i niezbyt mocne.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu dałbym 5, do tyłu... 2,5. Słupki mnie nie przeszkadzają, przednia szyba mniej pochylona niż w nowszych i większych konstrukcjach, szyby boczne mają dolną krawędź dosyć nisko. Tyle plusów. Lusterka wsteczne (mimo, że lewe ma kawałek asferyczny) trochę małe. Mimo to tylko dzięki nim można w miarę bezpiecznie parkować. Odwracać się nie ma po co , bo nie widać zbyt wiele.
3,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą jest ok dla osób o wzroście max. średnim. Wyżsi zarzekają, mimo, że auto ma regulację wysokości fotela i kierownicy. Dla mnie ok. Duża zaleta to całkiem przyzwoite materiały jak na tak tani samochodzik. Wady: - schowków jak na lekarstwo, - włączanie świateł drogowych wymaga dłuuugiego przyzwyczajenia, a "mruganie" nimi zawsze kończy się włączeniem ich na stałe - włączanie ogrzewania tylnej szyby wymaga wcześniejszego "wymacania" przełącznika
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze, bo auto ma klimę. Wystarczy jednak chwila deszczu i bez niej szyby parują. Przewietrzenie auta bez włączania klimy i otwierania okien praktycznie nie jest możliwe.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To małe auto. Z przodu jednak ciężko narzekać a z tyłu jest ok dla dzieci. Wystarczy... A bagażnik!
3,0
Wyciszenie
Tak naprawdę to za wyciszenie powinna być 2!. W aucie jest przyzwoicie cicho, ale tylko dlatego, ze silnik pracuje wyjątkowo kulturalnie. Wyciszeń jednak niewiele co słychać - bardzo duży hałas przenosi się z nawierzchni. Chyba wkrótce "wezmę sprawy w swoje ręce" i powyklejam podłogę matami głuszącymi. Mimo to rzy prędkościach do 160 jest całkiem przyzwoicie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj trochę rozczarowanie. Auto jak na 1,4 i 910 kg masy pali trochę sporo. Wprawdzie klima robi swoje i bardzo wiele zależy od stylu jazdy, ale samochód spala w mieście więcej gazu niż mój drugi sunny 1,6 16V, który ma nie 75 a 104 KM a instalacja ma prymitywny mieszalnik
5,0
Stosunek jakość/cena
I tu jest najlepsza strona samochodu. Trudno się w nim wprawdzie zakochać, ale za 21300 kupiłem samochód z roku 2004, z przebiegiem 31 kkm, klimatyzacją, wspomaganiem, 2Xairbag, elektryka i kilka detali, które nieco poprawiają życie. Auto ma całkiem przyjemne wnętrze i potężny bagażnik (choć jego użyteczność jest ograniczona, ale do przewozu dużych przedmiotów mam kombi:)). Trochę tylko szkoda, że auto ma kiepsko wyciszone podwozie i braki w tapicerce bagażnika (nie cierpię wystającej blachy).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie zero awarii.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak awarii, ale ze skrzyni wydobywają się podejrzane odgłosy... Trochę denerwuje też fakt kiepskiego żeliwa, z jakiego zrobione są tarcze hamulcowe. Już kilka godzin postoju po deszczu i podczas pierwszych hamowań słychać szmer ścieranego rdzawego nalotu. Radzę suszyć tarcze przed zatrzymaniem auta, a w przyszłości wymienić je na nieoryginalne, a markowe zamienniki.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Thalia I