Silnik
: Najwolniejszy i najbardziej pancerny silnik renault
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Szybkie zużycie amortyzatorów olejowych oryginalnie montowanych w aucie
4,0
Całokształt
Aktualizacja ostatniej mojej opinii o Thalii, auto sprzedałem kilka miesięcy temu ale chętnie podzielę się swoją ostatnią opinią na jej temat, po całym okresie użytkowania.
Auto cholernie tanie i proste w obsłudze, coś się psuje to pewno można to naprawić młotkiem, do dziś był to najbardziej opłacalny z punktu ekonomiczności samochód jaki widziałem, osiągając średnie spalanie w granicach 6.9 - 8.5 L na 100km.
Podczas całego okresu mojego użytkowania chyba największą naprawą jaką musiałem zrobić w tym aucie była wymiana sprzęgła, poprzednia właścicielka gotowała na nim jajka na twardo, więc był już w opłakanym stanie.
Innych większych napraw nie było, może ewentualnie możemy do tego zaliczyć wymiane amortyzatorów na przodzie co jest troche smieszne, biorąc pod uwage ich koszt.
Silnik:
1.2 16v 75km absolutna porażka jeśli chodzi o jakąkolwiek dynamikę, przyśpieszenie nie istnieje ale no dojechać dojedzie.
Awaryjność tych silników jest natomiast dla mnie nie lada zagadką, zero jakichkolwiek problemów przez okres 5 lat, ogromna ilość "majonezu" pod korkiem, czasem niebieski dym wyszedl, no ogólnie kaplica co nie ? 5 lat mineło nie wiadomo kiedy.
4 cylindrowy układ tak małego silnika okazuje się być bardziej pancerny niż niektóre czołgi rosyjskie na ukrainie.
Układ jezdny
Kolejny ważny element każdego auta, w moim przypadku niestety było źle, auto bardzo pływa na autostradzie, łatwo o chorobę morską, na dodatek wspomaganie w moim egzemplarzu działało dosyć słabo i już wiem od czego dostałem bicki jadąc w góry tym samochodem.
Podsumowując, bo wszystko dokładniejsze o tym aucie napisałem już w poprzedniej opinii
Czy warto kupić Thalie ? jeśli potrzebujesz sprawnego i taniego środka transportu, to tak
Jest to prawdopodobnie jedno z najtańszych do utrzymania aut w Polsce i na dodatek jest bardzo wytrzymałe
Wrażenia
3,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 75KM 55kW
[l/100km]