Inne
: Ładne i dobre jakościowo wykończenie wnętrza (wersja all inclusive).
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.2 16V. Słaba dynamika. W trasie na piątce nie ma co wyprzedzać. Należy od razu redukować do czwórki. Zaletą jest dość dobre wyciszenie. Na autostradzie można dociągnąć do 160 km/h (przy lekkiej pochyłości nawet 170 km/h - sprawdzone z 4 osobami i sporym bagażem w aucie), jednak komfortowa prędkość podróżna to nie więcej niż 130-140 km/h.
3,0
Skrzynia biegów
Nie znoszę biegu wstecznego wrzucanego do przodu z podnoszonym pierścieniem, ale to chyba obecnie przypadłość wielu marek.
3,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
Fatalny widok do tyłu. Cofanie wyłącznie na wyczucie. Reszta - przeciętnie.
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód dobrze się nagrzewa. Automatyczna klimatyzacja działa sprawnie.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po dłuższej jeździe czuję ból i drętwienie w nodze. Można temu zapobiec cofając siedzenie kierowcy maksymalnie do tyłu, ale wtedy robi się z kolei katorga dla pasażera (no chyba, że jest to małe dziecko).
4,0
Wyciszenie
Poza jazdą z prędkościami zbliżonymi do maksymalnej - naprawdę miłe zaskoczenie, (oczywiście jak na samochód tej klasy). Jest zdecydowanie lepiej niż w Megane pierwszej generacji.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie można zejść poniżej 6 l/100 km pod warunkiem delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu i nie przekraczania prędkości 100 km/h. Na autostradach przy dynamiczej jeździe spalanie ok. 6,3-6,4 l/100 km (dane z komputera pokł., dodatkowych, własnych pomiarów nie robiłem).
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez awarii od niemal dwóch lat, czyli od czasu zakupu (samochód fabrycznie nowy).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 75KM 55kW
[l/100km]