Zakup pojazdu był świadomym, przemyślanym wyborem. Prowadzę firmę daleko od miejsca zamieszkania, dlatego bardzo duże przebiegi, również biznesowe. Samochód jest narzędziem mojej pracy, również reprezentuję moja firmę. Od samego początku założyłem, iż silnik zostanie chipowany. Na hamowni okazało się, iż Francuzi oszukują, ponieważ z deklarowanych 380 KM pomiar z hamowni... 335 Nm. Moc była prawidłowa 160 KM. Teraz 182 KM/386 Nm. Teraz pojazd dysponuje w/g mojej oceny naprawdę dobrym przyspieszenie oraz elastycznością. Wersja ZEN ma wszystko czego oczekiwałem. Samochód jest bardzo dobrze wyciszony, dwusprzęgłowy automat ZF działa bardzo poprawnie. Przede wszystkim korzystna proporcja ceny do wielkości pojazdu i wyposażenia. Miesięcznie prawie 7.000 km średnio. Auto naprawdę jest nie jest oszczędzane
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik po chipowaniu jest ok. Przed zapewniał do tej klasy pojazdu przeciętne osiągi. Jest oszczędny, poza autostradami, nawet przy dynamicznej jeździe na trasie bez problemu poniżej 6 litrów
4,0
Skrzynia biegów
Poprawna, szybkie reakcje bez szarpania, System Multi Sens pozwala na odpowiednie ustawienia do preferencji jazdy
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się bardzo pewnie, Bez nadmiernych przechyłów przy pokonywaniu zakrętów. Dobrze wybiera nierówności. Również wybór trybu jazdy pozwala dostosować ustawienia
4,0
Karoseria
Mam 190 cm wzrostu, Nawet za mną jest odpowiednia ilość miejsca z tyłu. Siedziska są wygodne. Ogromy bagażnik ponad 600 l. Auto jest dobrze wyciszone. Auto ma zbyt mały zbiornik paliwa w odniesieniu do wielkości tylko 52 l
Komfort
4,0
Widoczność
To sedan, widoczność do tyłu ograniczona, pomaga system czujników parkowania
4,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń. Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach pozwala na optymalne ustawienie pozycji
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja i ogrzewanie nigdy nie sprawiła najmniejszych problemów. Bardzo prosta w obsłudze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to czego oczekiwałem. Wygodnie i komfortowo
5,0
Wyciszenie
Nprawdę bardzo dobre
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę 1540 kg, niskie zużycie ON
5,0
Stosunek jakość/cena
Z upustem letnim 10.000 zł biorąc pod uwagę wielkość auta i to co oferuje z katalogowych 125.000 zł za 115.000 wyjechałem z salonu z automatem i dieslem pod maską ( chipowanie 1.500 zł ). To naprawdę bardzo dobra cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padł po 5 miesiącach akumulator. To nie powinno mieć miejsca. To tak jak księgowi projektują auta
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Energy dCi 160KM 118kW
[l/100km]