Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Talisman Sedan

Rafał, 2 miesiące temu
Silnik 1.6 Energy TCe 200KM 147kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 63 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Talisman Sedan 1.6 Energy TCe 200KM 147kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ogólny komfort jazdy i technologia, której w tej cenie nie znajdzie się w innej marce. W wersji Initiale Paris jest dosłownie wszystko - "lodówka na napoje", masaże, wentylacja foteli, grzanie kierownicy, usuwanie zapachów przez filtr, 4 koła skrętne, adaptacyjny tempomat i wiele więcej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Tylko sprzęgła w silnikach benzynowych. W dieslu w większości spokój.
5,0
Całokształt
Kupiłbym ponownie - szczególnie w topowej wersji. To piękne i wygodne auto owiane złą sławą.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z polecanych w benzynie 1.6 TCE 150/200km lub 1.8 TCE 225km. W dieslu 2.0 dci. Te silniki mają najlepsze opinie, co nie znaczy, że reszta jest nieudana.
3,0
Skrzynia biegów
W benzynie często szarpie, czego przyczyną jest zużycie sprzęgła. W dieslu jest bezproblemowo. Wymiana sprzęgieł w benzynie od 7k najtaniej do 15k w ASO. Można spróbować rozwiązać problem adaptacją sprzęgieł w programie. W większości przypadków pomaga. Nie jest to awaria typu wyłączająca auto z użytku, ale wpływa na komfort jazdy. Przed zakupem warto sprawdzić, czy skrzynia zbyt mocno nie szarpie. Ale też nie ma się co jej tak bać.
4,0
Układ jezdny
Szału nie ma, ale jest bardzo komfortowo w wersji Initiale Paris z adaptacyjnym zawieszeniem.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodnie się siedzi. Fotele w wersji Initiale Paris są bardzo wygodne, nie wiem jak inne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tylna kanapa bardzo wygodna, dużo przestrzeni mimo odsuniętych foteli prawie na max z przodu. Brakuje mu do Insigni, ale 4 osoby będą podróżować wystarczająco komfortowo.
5,0
Wyciszenie
Initiale Paris ma podwójnie klejone szyby co robi robotę. Ogólnie szału z wyciszeniem nie ma, ale auto jest cichsze niż konkurencja Passat, Superb czy Mondeo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie bezproblemowo. Auto w wersji Initiale Paris to coś pomiędzy klasą premium a średnią, a koszty eksploatacji jednak niższe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na rynku wtórnym cena jest bardzo atrakcyjna. Ludzie z jakiegoś powodu boją się francuskiej motoryzacji. A szczególnie już, gdy nasłuchali się głupot o Lagunie. Problem może być przy odsprzedaży tego auta, dlatego warto zainwestować w lepsze doposażenie. Jest dość niskie zainteresowanie tym autem. Polska wybrała Passata i Superba.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie działa mi otwieranie bagażnika ruchem nogi. Czujnik nie łapie. I w sumie tyle.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Szarpiąca skrzynia to główny problem w benzynie. U mnie udało się problem rozwiązać adaptacją sprzęgieł. Pewnie nie u każdego to pomoże. Zdażają się świsty przy zmianie biegów parzystych, wtedy już raczej tylko wymiana sprzęgieł. Można zrobić sobie poduszkę finansową na taki wydatek. Poza tym nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Energy TCe 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Talisman Sedan