Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic III Van

tfidecki, 4 lata temu
Silnik 1.4 TCe 16v 130KM 96kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 106 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Scenic III Van 1.4 TCe 16v 130KM 96kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,71
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Silnik
Układ hamulcowy
5,0
Całokształt
Zawsze byłem sceptyczny w odniesieniu do Francuskich aut. Poprzednio jeździłem japończykami, niemcami, szwedami, to właściwie mój pierwszy francuz. Dostałem go w spadku jako 8 letnie auto z przebiegiem 69 tys km, poprzednik jeździł bardzo mało, garażował, więc auto było niemal jak nowe. Po dwóch latach udanej, bezawaryjnen eksploatacji zamieniam go na... nowego Grand Scenica. Jedyne co mi w tym aucie nieco przeszkadza to niezbyt wielki bagażnik kosztem wielkiej przestrzeni dla pasażerów. No ale właśnie dlatego powstała wersja Grand.
Wrażenia
4,0
Silnik
Fajny, dynamiczny silnik, jednak z pewnym apetytem na paliwo. Na autostradzie powyżej 150km/h potrafi spalić i 10 litrów. Z boxem na dachu i 4 osobami - nawet 11 litrów. Przy emeryckiej jeździe da się zejść do katalogowych wartości, ale trzeba się naprawdę postarać.
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi precyzyjnie, bezproblemowo. Jedyne do czego było mi się trudno przyzwyczaić to wyjątkowo krótka przekładnia w początkowych modelach (mój jest właśnie z 2010 i ma tę krótką skrzynię). Na 6 biegu da się chyba jechać od 60km/h, co sprawia, że prędkości autostradowe wiążą się z wysokimi obrotami silnika. 140km/h to już ponad 3,5 tys obrotów na minutę. A więc i spalanie większe.
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowe zawieszenie. Ze względu na wysokość auta lekko przechyla się na zakrętach. Raz do roku wymieniam łączniki stabilizatora, bo lubią się wybijać. Koszt niewielki, a komfort znakomity.
5,0
Karoseria
10 lat i żadnych ognisk rdzy
Komfort
5,0
Widoczność
świetna widoczność na wszystkie strony
5,0
Ergonomia
Do francuskiej ergonomii trzeba się chwilę przyzwyczajać po przesiadce z innej marki. Ale jak już człowiek wszystko ogarnie - jest świetnie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera jest super dużo miejsca. Z tyłu nieco mniej, ale dorosłe osoby wciąż jadą całkiem wygodnie
4,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach słychać trochę silnik. Ale nie tak, żeby powodowało to uciążliwości
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez instalacji LPG spalanie tego silnika trochę boli. Ale niewielka inwestycja i można cieszyć się tanim podróżowaniem. Ten silnik jest bardzo dobry do zagazowania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TCe 16v 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Scenic III Van 1.4 TCe 16v 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Scenic III Van