Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic III Van

tomasz, 14 lat temu
Silnik 1.4 TCe 16v 130KM 96kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Scenic III Van 1.4 TCe 16v 130KM 96kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,85
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pracuje jak mały diesle, jest cichy i bardzo elastyczny. Osiągi więcej jak zadowalające.
5,0
Całokształt
Całkowicie jestem z niego zadowolony. Auto praktycznie bez wad, bardzo starannie dopracowane. Jedynie spalanie może być problematyczne, ale tylko dla malkontentów. Bardzo pakowne i zarazem komfortowe. Lepsza alternatywa dla megane, bo wyższa i większa prawie za te same pieniądze. Bardzo bogate wyposażenie standardowe i więcej niż dobrze grające standardowe radio z bluetoothem - łatwa jednorazowa konfiguracja i problem telefonu znika. Wyśmienity na miasto :-) w trasy jeszcze bardziej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moim skromnym zdaniem jest lepszy od Tsi. Moment obrotowy jest wręcz rewelacyjny a moc wystarczająca. 130 KM i 190 Nm daje pewne wyprzedzanie. Silnik ma bardzo fajny pomruk podczas kręcenia i nie stara się niczego naśladować. Lubi po jeździe popracować 1 minutę by się schłodzić. W komorze silnika łatwo jest określić poziom płynu do spryskiwaczy, jak i sam olej ;-)
5,0
Skrzynia biegów
Jest bardzo precyzyjna, pracuje z charakterystycznym kliknięciem. Biegi zmieniam zgodnie ze wskaźnikiem czyli co 10-15 km/h aż do 59-62 km/h - można załączyć szóstkę :-) Bardzo dobrze zestopniowana skrzynia biegów. Miałem okazję porównać inne skrzynie i muszę stwierdzić iż za łatwość prowadzania daje jej 4+ za długość biegów 4, a z siłę jakiej trzeba do tego użyć 5.
4,0
Układ jezdny
Komfortowy, wygodny i dający pewne prowadzenie. Powyżej 140km/h wspomaganie jest trochę za mocne. Z kolei na parkingu jest w sam raz. Opony koniecznie miękkie nie sportowe. Przetestowałem dużo opon. Najlepszy na lato to continentale, a na zimę micheliny lub tańsze ale równie dobre klebery. Odradzam fuldę do scenika jest za twarda.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra jak w suvie. Do pewnych rzeczy trzeba się jednak przyzwyczaić gdyż nie jest to małe auto. Wycieraczki mają bardzo dobre pole zbierania brudu, a ich kradzież jest znacząco utrudniona. Trochę nie mogę się przyzwyczaić do przyciemnianych szyb z tyłu. Lusterko wewnętrzne bardzo dobrze się zaciemnia i działa bardzo inteligentnie w szczególności do ksenonów.
5,0
Ergonomia
Ergonomia reno jest inna niż u aut konkurencyjnych. Pewne przyciski i guziki są na pozór umiejscowione w złych miejscach, ale w rzeczywistości ich umiejscowienie jest jak najbardziej sensowne. Hamulec elektryczny - dobrze, że jest z daleka od kierowcy! Gdyby zaciągnąć go przy 20-30 km/h nie da się go odblokować tak jak zwykły ręczny! Kolejna rzecz to dżojstik radia - niby złe rozmieszczenie, a jednak sensowniejsze niż na kierownicy. A teraz prawdziwe buble: pokrętło głośności - powinno być to większe tak by pasażer mógł nim łatwo sterować - jest niestety nie od tego. Właściwe jest po lewej stronie radia i jest nie wygodne w użyciu. Wszystko inne jest ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Auto dość wolno nagrzewa silnik kosztem szybszego ciepła w kabinie. Mrozów i upałów jeszcze nie posmakował, ale nie powinno być z tym jakiego kolwiek problemu. Przy włączonej klimie w trybie auto i dużym zawilgoceniu odzieży nie paruje nawet z tyłu. Jeśli już zaparuje (testowane po basenie - mokre ubrania i reszta) funkcja szybkiej widoczności osusza szyby w 1,5 minuty. Jest więc lepiej niż w poprzednim modelu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj nie może być mało miejsca. Wszystko się zmieści tylko trzeba wiedzieć jak wyjąć fotele itd. Bardzo dobrze przemyślana ładownia.
5,0
Wyciszenie
Do 140 km/h lub 3000 obr jest cicho lub radio się samo podgłośnia. Ogólnie jest cicho i nie słychać silnika, dużo ciszej jak w Niby wyciszonych dieslach. Niestety standardowe radio słychać w promieniu 25 metrów przy nastawieniu na 20. Auto bardzo ciche - słychać tylko szum kół (jak to powiedziała sąsiadka - nie klekoce).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety to temat tabu ;-) ale jak na takie gabaryt i osiągi jest raczej dobrze. Auto ciągle się dociera i ciągle spada mu spalanie. Podane przez producenta spalanie jest do osiągnięcia, ale trzeba być zawalidrogą. W mieście stosując strzałki 10,5 litra średnio 8,8 a w trasie 7,2 (na odcinku 120km). Robię statystyki spalania na innym popularniejszym portalu -proszę poszukać, jestem jedyny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Taniocha w pełnej wersji. Za wieśwagena trzeba by było zapłacić o 20& więcej przy zachowaniu tego samego wyposażenia. Na szczęście jakość Reno jest na równym poziomie z innymi autami, a nawet je trochę przewyższa. Trochę drogie ksenony reszta raczej tania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dam pięć bo auto nic nie szwankuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TCe 16v 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Scenic III Van 1.4 TCe 16v 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Scenic III Van