Silnik
: Pracuje jak mały diesle, jest cichy i bardzo elastyczny. Osiągi więcej jak zadowalające.
5,0
Całokształt
Całkowicie jestem z niego zadowolony. Auto praktycznie bez wad, bardzo starannie dopracowane. Jedynie spalanie może być problematyczne, ale tylko dla malkontentów. Bardzo pakowne i zarazem komfortowe. Lepsza alternatywa dla megane, bo wyższa i większa prawie za te same pieniądze. Bardzo bogate wyposażenie standardowe i więcej niż dobrze grające standardowe radio z bluetoothem - łatwa jednorazowa konfiguracja i problem telefonu znika. Wyśmienity na miasto :-) w trasy jeszcze bardziej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moim skromnym zdaniem jest lepszy od Tsi. Moment obrotowy jest wręcz rewelacyjny a moc wystarczająca.
130 KM i 190 Nm daje pewne wyprzedzanie. Silnik ma bardzo fajny pomruk podczas kręcenia i nie stara się niczego naśladować. Lubi po jeździe popracować 1 minutę by się schłodzić. W komorze silnika łatwo jest określić poziom płynu do spryskiwaczy, jak i sam olej ;-)
5,0
Skrzynia biegów
Jest bardzo precyzyjna, pracuje z charakterystycznym kliknięciem. Biegi zmieniam zgodnie ze wskaźnikiem czyli co 10-15 km/h aż do 59-62 km/h - można załączyć szóstkę :-) Bardzo dobrze zestopniowana skrzynia biegów. Miałem okazję porównać inne skrzynie i muszę stwierdzić iż za łatwość prowadzania daje jej 4+ za długość biegów 4, a z siłę jakiej trzeba do tego użyć 5.
4,0
Układ jezdny
Komfortowy, wygodny i dający pewne prowadzenie.
Powyżej 140km/h wspomaganie jest trochę za mocne. Z kolei na parkingu jest w sam raz. Opony koniecznie miękkie nie sportowe. Przetestowałem dużo opon. Najlepszy na lato to continentale, a na zimę micheliny lub tańsze ale równie dobre klebery. Odradzam fuldę do scenika jest za twarda.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra jak w suvie. Do pewnych rzeczy trzeba się jednak przyzwyczaić gdyż nie jest to małe auto. Wycieraczki mają bardzo dobre pole zbierania brudu, a ich kradzież jest znacząco utrudniona. Trochę nie mogę się przyzwyczaić do przyciemnianych szyb z tyłu. Lusterko wewnętrzne bardzo dobrze się zaciemnia i działa bardzo inteligentnie w szczególności do ksenonów.
5,0
Ergonomia
Ergonomia reno jest inna niż u aut konkurencyjnych.
Pewne przyciski i guziki są na pozór umiejscowione w złych miejscach, ale w rzeczywistości ich umiejscowienie jest jak najbardziej sensowne. Hamulec elektryczny - dobrze, że jest z daleka od kierowcy! Gdyby zaciągnąć go przy 20-30 km/h nie da się go odblokować tak jak zwykły ręczny!
Kolejna rzecz to dżojstik radia - niby złe rozmieszczenie, a jednak sensowniejsze niż na kierownicy.
A teraz prawdziwe buble: pokrętło głośności - powinno być to większe tak by pasażer mógł nim łatwo sterować - jest niestety nie od tego. Właściwe jest po lewej stronie radia i jest nie wygodne w użyciu.
Wszystko inne jest ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
Auto dość wolno nagrzewa silnik kosztem szybszego ciepła w kabinie. Mrozów i upałów jeszcze nie posmakował, ale nie powinno być z tym jakiego kolwiek problemu. Przy włączonej klimie w trybie auto i dużym zawilgoceniu odzieży nie paruje nawet z tyłu. Jeśli już zaparuje (testowane po basenie - mokre ubrania i reszta) funkcja szybkiej widoczności osusza szyby w 1,5 minuty.
Jest więc lepiej niż w poprzednim modelu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj nie może być mało miejsca. Wszystko się zmieści tylko trzeba wiedzieć jak wyjąć fotele itd.
Bardzo dobrze przemyślana ładownia.
5,0
Wyciszenie
Do 140 km/h lub 3000 obr jest cicho lub radio się samo podgłośnia. Ogólnie jest cicho i nie słychać silnika, dużo ciszej jak w Niby wyciszonych dieslach. Niestety standardowe radio słychać w promieniu 25 metrów przy nastawieniu na 20.
Auto bardzo ciche - słychać tylko szum kół (jak to powiedziała sąsiadka - nie klekoce).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety to temat tabu ;-) ale jak na takie gabaryt i osiągi jest raczej dobrze. Auto ciągle się dociera i ciągle spada mu spalanie. Podane przez producenta spalanie jest do osiągnięcia, ale trzeba być zawalidrogą. W mieście stosując strzałki 10,5 litra średnio 8,8 a w trasie 7,2 (na odcinku 120km).
Robię statystyki spalania na innym popularniejszym portalu -proszę poszukać, jestem jedyny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Taniocha w pełnej wersji. Za wieśwagena trzeba by było zapłacić o 20& więcej przy zachowaniu tego samego wyposażenia. Na szczęście jakość Reno jest na równym poziomie z innymi autami, a nawet je trochę przewyższa. Trochę drogie ksenony reszta raczej tania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dam pięć bo auto nic nie szwankuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TCe 16v 130KM 96kW
[l/100km]