Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic II

Konrad, 4 lata temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 105 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Scenic II 2.0 dCi 150KM 110kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bardzo mocny silnik o bardzo dużej elstyczności
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : taka jest obiegowa opinia, i tu musiałem robić kilka drobiazgów
4,0
Całokształt
Kupiłem ten model dla silnika 2.0 dci, który jest naprawę dynamiczny. Auto sprowadzone z Niemiec, było użytkowane w serwisie Renault, a potem przez prywatną osobę 3 lata, więc jest w miarę zadbane. W tej wersji z 2006 roku nie ma jeszcze filtra dpf.
Wrażenia
4,0
Silnik
super dynamika. od 60-100 na 4 biegu zbiera się w ok 6,5 s. od 80-120 na V biegu potrzebuje 9 sekund. od 0 - 100 km /h sprint w 9, 7 sekundy. Spalanie jak na diesla nie jest super ekonomiczne w porównaniu do VW lub Hyunda. Scenic z tym silnikiem lubi autostrady i trasy S. ale w mieście też nie będzie mu ciężko (brak dpf).
4,0
Skrzynia biegów
lewarek chodzi bez wyczucia ale jest blisko kierownicy jak w busie co jest na plus
4,0
Układ jezdny
ok, całkiem dobrze tłumi nierówności krótkie, jest bardziej miękki w porównania z sc 3, miałem okazję porównać.
4,0
Karoseria
kształt klasyczny, bagażnik 430 l. cieszy dużo miejsca z tyłu. Długość jak w golfie ok 4,3 m
Komfort
5,0
Widoczność
do przodu rewelacja, do tyłu też średnio, ale wiem że za szybą tylną nie mam wystającego kufra. poza tym ma z tyłu czujniki parkowania. w środku dodatkowe lusterko wsteczne dla spoglądania na dzieci na tyklnej kanapie
4,0
Ergonomia
dużo schowków , łatwość sięgania po włączniki, gniazdo zapalniczki z tyłu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu i z tyłu dużo miejsca na kolana i nad głową w porównaniu z autami typu Golf
4,0
Wyciszenie
zimny silnik klekocze, ale rozgrzany już nie, przy dużych prędkościach 120 - 140 km/h słychać tylko szum powietrza, silnika prawie nie słychać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście pali od 6,6 przy jeździe eco driving i bez korka do 8 z przy korkach. W jeździe miejskiej spali więcej jak sie będzie jeździć ostro i jeszcze włączy się klimę. Zimą spalanie wzrasta, silnik musi się rozgrzać. na trasie typu s przy prędkości 115 km/h pali równo. 5,8 l.
4,0
Stosunek jakość/cena
koszt zakup w dzień dzisiejszy to od 6 do 10 tys pln, za tę kwotę otrzymujemy auto rodzinne z bardzo mocnym silnikiem (150 KM ) nawet ja na dzisiejsze czasy. Auto nie cieszy się specjalnie" nabywcami obcego mienia", wiec i AC nie będzie drogie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie zrobiłem kilka drobiazgów tj. nie działa tylna szyba i mikrowłączniki w klamkach. Auto ma jednak kilkanaście lat.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
trudno powiedzieć przy moim przebiegu

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Scenic II