Silnik
: bardzo mocny silnik o bardzo dużej elstyczności
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: taka jest obiegowa opinia, i tu musiałem robić kilka drobiazgów
4,0
Całokształt
Kupiłem ten model dla silnika 2.0 dci, który jest naprawę dynamiczny. Auto sprowadzone z Niemiec, było użytkowane w serwisie Renault, a potem przez prywatną osobę 3 lata, więc jest w miarę zadbane. W tej wersji z 2006 roku nie ma jeszcze filtra dpf.
Wrażenia
4,0
Silnik
super dynamika. od 60-100 na 4 biegu zbiera się w ok 6,5 s. od 80-120 na V biegu potrzebuje 9 sekund.
od 0 - 100 km /h sprint w 9, 7 sekundy. Spalanie jak na diesla nie jest super ekonomiczne w porównaniu do VW lub Hyunda. Scenic z tym silnikiem lubi autostrady i trasy S. ale w mieście też nie będzie mu ciężko (brak dpf).
4,0
Skrzynia biegów
lewarek chodzi bez wyczucia ale jest blisko kierownicy jak w busie co jest na plus
4,0
Układ jezdny
ok, całkiem dobrze tłumi nierówności krótkie, jest bardziej miękki w porównania z sc 3, miałem okazję porównać.
4,0
Karoseria
kształt klasyczny, bagażnik 430 l. cieszy dużo miejsca z tyłu. Długość jak w golfie ok 4,3 m
Komfort
5,0
Widoczność
do przodu rewelacja, do tyłu też średnio, ale wiem że za szybą tylną nie mam wystającego kufra. poza tym ma z tyłu czujniki parkowania. w środku dodatkowe lusterko wsteczne dla spoglądania na dzieci na tyklnej kanapie
4,0
Ergonomia
dużo schowków , łatwość sięgania po włączniki, gniazdo zapalniczki z tyłu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu i z tyłu dużo miejsca na kolana i nad głową w porównaniu z autami typu Golf
4,0
Wyciszenie
zimny silnik klekocze, ale rozgrzany już nie, przy dużych prędkościach 120 - 140 km/h słychać tylko szum powietrza, silnika prawie nie słychać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście pali od 6,6 przy jeździe eco driving i bez korka do 8 z przy korkach. W jeździe miejskiej spali więcej jak sie będzie jeździć ostro i jeszcze włączy się klimę. Zimą spalanie wzrasta, silnik musi się rozgrzać. na trasie typu s przy prędkości 115 km/h pali równo. 5,8 l.
4,0
Stosunek jakość/cena
koszt zakup w dzień dzisiejszy to od 6 do 10 tys pln, za tę kwotę otrzymujemy auto rodzinne z bardzo mocnym silnikiem (150 KM ) nawet ja na dzisiejsze czasy. Auto nie cieszy się specjalnie" nabywcami obcego mienia", wiec i AC nie będzie drogie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie zrobiłem kilka drobiazgów tj. nie działa tylna szyba i mikrowłączniki w klamkach. Auto ma jednak kilkanaście lat.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
trudno powiedzieć przy moim przebiegu
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW
[l/100km]