Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic II

Grzegorz, ponad rok temu
Silnik 1.9 dCi 120KM 88kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 307 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Scenic II 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Pomimo niegarażowania, jest zadziwiająco trwała. ocynk i powłoko antykorozyjne robią swoje
Silnik : Dzielnie znosił moje wybryki pomimo że deasel
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Jak na tak stary samochód, bardzo napchany elektroniką. Niestety jakość złączek powoduje, że te wszystkie pomagacze potrafią głupieć
Silnik : w przypadkowych momentach utrata mocy silnika i zjazd do obrotów jałowych, nawet na biegu. samochód pełnoletni więc dałem sobie już spokój z diagnostyką, nikt nie potrafi tego namierzyć
Silnik : Po latach warto zregenerować układ wtrysku, aby nie było takiej historii że panewka się obróci, bo przez zużyty wtrysk paliwo przelatuje do oleju smarującego, nadmiernie go rozrzedzając.
5,0
Całokształt
Sprowadzany z zagranicy, miał tylko 1 właścicielkę. Mam go od 2012r czyli 11 latek. Chciałbym coś nowszego, znudził mi się :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Od razu po zakupie ujawniła się usterka, przy dynamicznej jeździe utrata mocy do minimalnego podawania paliwa. Nikt nie potrafił tego zdiagnozować aż do teraz. Wystarczy puścić gaz, depnąć i jedzie dalej. Na próbę przy okazji zerowego ruchu na ulicy, przytrzymałem mu tak gaz, zszedł do 1000 obr i nigdy nie gasł
5,0
Skrzynia biegów
po prostu robi, chociaż po latach potrafi zgrzytnąć po zmianie z 2 na 3.
5,0
Układ jezdny
nigdy nie miałem zastrzeżeń, chociaż zawieszenie jest dosyć delikatne, pomimo że to deasel, i na spowalniaczach lepiej zwolnić bo wahacz poleci. niestety rynek wtórny do zawieszenia praktycznie nie istnieje, więc remont drogi
5,0
Karoseria
świetnie zabezpieczona tam gdzie metal. nie garażowałem, a na progach nic nie wyłazi. plastikowe błotniki też mi się podobają, one nie rdzewieją
Komfort
5,0
Widoczność
Jedyne zastrzeżenie, po przesiadce ze scenic1, widoczność do tyłu z lusterka w kabinie wydaje się słaba. trzeba się przyzwyczaić, w praktyce wszystko widać. Przednie słupki dosyć szerokie, ale w normie w porównaniu do innych marek.
5,0
Ergonomia
Trafił mi się wypas model, kluczyk radiowy, automatyczne zamykanie szyb po 2gim wciśnięciu zamykania, dużo gniazdek 12V, dodatkowy kuferek, automatyczny hamulec. Jest wygodny. W dachu są fabryczne uchwyty do relingów schowane pod klapkami, ale obecnie relingi robi chyba tylko 1 producent, w cenie ok. 1000zł (stalowe okrągłe pręty) lub więcej (opływowe Alu). W wypożyczalniach bagażników dachowych, relingi są praktycznie niedostępne. Śruby mocujące często rdzewieją.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic robi swoje. Nastawiam temperaturę, a reszta reguluje się sama. W lecie jak samochód jest nagrzany, to wentylatory obiegu zamkniętego dmuchają na postoju na maxa, więc są głośne aż kabina się schłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest tyle miejsca co trzeba w wersji 5 osobowej. W wersji grand dla 7 osób, dwa dodatkowe siedzenia są w powiększonym bagażniku, chowane w podłodze. Jak się je rozłoży, bagażnika praktycznie nie ma. Na tych siedzeniach da się jakoś ....... przetrwać. Więc 7 osobówka raczej do okazjonalnego awaryjnego przewiezienia dodatkowych osób, a główne zastosowanie to większy bagażnik.
2,0
Wyciszenie
Z czasem okładziny wyciszające się rozszczelniają, a że to deasel więc jest dosyć głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Remonty starszego samochodu są dosyć kosztowne. Dostęp do skrzyni biegów, sprzęgła, koła zamachowego (dwumasa) kiepski, więc w tym zakresie sama robocizna to 1000zł w górę, bo trzeba niemal wszystko wyrywać.
3,0
Stosunek jakość/cena
Trudno jest to ocenić. Jak naprawiać, to po całości ze sporym kosztem, i się cieszyć samochodem na dłużej
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czasem kluczyki hans free potrafią pogłupieć. lepiej tego pilnować, aby każdy z nich z osobna otwierał samochód i odpalał silnik, i używać na zmianę. wymieniać bateryjki. Bo jak w obydwu padnie czy to otwieranie czy odpalanie, to odzyskanie kluczyka wtedy słono kosztuje. Moje działają
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mi padło sprzęgło, ale to po 11 latach jeżdżenia. chyba niezły wynik. dużo wcześniej, wsiadam, odpalam, kręci i nie zapala. wymiana kompletu uszczelek układu paliwowego, zapowietrzył się.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Scenic II