Auto posiadałem prawie trzy lata. Służył dzielnie jako ciężarówka i koń pociągowy przy budowie domu. Doskonały dla młodej rodziny na dorobku. Najlepsza była by wersja Pb/LPG, no ale... Na drodze zawiódł mnie tylko raz. Całe szczęście że w mieście, a nie w trasie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik posiada wystarczającą moc do niemałej masy (1500kg). Wadą jest wysokie spalanie w cyklu miejskim. Najwięcej zła zrobił serwis Renault, który zaleca wymiany oleju co 30 000. Powoduje to, że 11-letnie auta z przekręconymi licznikami to skarbonki bez dna...
4,0
Skrzynia biegów
6-cio biegowa manualna... Nieustająca zmiana biegów (wachlowanie), bardzo wygodne położenie lewarka skrzyni. Ręka swobodnie leży na podłokietniku, co jest bardzo wygodne.
3,0
Układ jezdny
Po wcześniejszym Focus-ie z niezależnym zawieszeniem z tyłu...bardzo słabe. UWAGA na jazdę w zimie! Auto na nowych zimówkach(nie z Chin), jedzie samo gdzie chce! Oczywiście jest bardzo komfortowe bo masa auta i spory przebieg trochę się przyczyniły do tego. Do bujania się do 70km/h wystarczy.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak większość miniwanów. Pozycja za kierownicą wysoka. Ułatwia to jazdę w mieście. Z przodu można się domyślać gdzie znajduje się koniec krótkiej maski. Do tyłu widoczność jest trochę gorsza ale wersja 5-cio osobowa jest i tak jest krótka.
5,0
Ergonomia
Duża możliwość regulacji pozycji kierowcy. Doskonały podłokietnik i dostęp do przyrządów. Niesamowite możliwości aranżacji wnętrza. Niespotykana jak na wymiary auta pakowność. Doskonały system Handsfree!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik w zimie słabo się nagrzewa, więc potrzebne Webasto. Chłodzenie jak to w climatronic - automatyczne. W trakcie lata zepsuł się moduł regulatora obrotów wiatraka dmuchawy...:(
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca dla kierowcy nawet powyżej 185cm wzrostu. Z tyłu trzy oddzielne, przesuwane, składane i wyjmowane fotele. Niestety mniejsze niż te z przodu (oparcia). Trochę mało miejsca nad głowami dla pasażerów z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Klekot zimnego Diesla. Szum w okolicach lusterek przy prędkościach powyżej 100km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochody sprowadzane z krajów zachodnich, posiadające silniki diesla, są mocno zużyte...Tam auta z dieslem naprawdę jeżdżą! Dochodzi do tego serwis co 30 000. no i mamy komplet. Częste wymiany w zawieszeniu spowodowane jakością dróg.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak ktoś chce tanio, to ma drogo! Samochody sprowadzane trzeba gruntownie doinwestować. Auto ma sporo bajerów jak za cenę do 10 000PLN. Ktoś powie, że to tylko Renault... W porównaniu do konkurencji, mamy bardziej bezpieczny i nowocześniejszy samochód.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Regulacja prędkości wycieraczek (chyba siadł czujnik deszczu)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Turbo padło! Kolizyjny pasek wieloklinowy z paskiem rozrządu. jak jeden z nich się zerwie, to praktycznie silnik do wymiany... Kolo dwumasowe zajechane, wymieniony tłumik drgań, bo w starym guma się rozleciała...
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]