Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic II

Hell, 9 lat temu
Silnik 1.9 dCi 120KM 88kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Scenic II 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
3,46
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : pasek wieloklinowy
4,0
Całokształt
Auto posiadałem prawie trzy lata. Służył dzielnie jako ciężarówka i koń pociągowy przy budowie domu. Doskonały dla młodej rodziny na dorobku. Najlepsza była by wersja Pb/LPG, no ale... Na drodze zawiódł mnie tylko raz. Całe szczęście że w mieście, a nie w trasie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik posiada wystarczającą moc do niemałej masy (1500kg). Wadą jest wysokie spalanie w cyklu miejskim. Najwięcej zła zrobił serwis Renault, który zaleca wymiany oleju co 30 000. Powoduje to, że 11-letnie auta z przekręconymi licznikami to skarbonki bez dna...
4,0
Skrzynia biegów
6-cio biegowa manualna... Nieustająca zmiana biegów (wachlowanie), bardzo wygodne położenie lewarka skrzyni. Ręka swobodnie leży na podłokietniku, co jest bardzo wygodne.
3,0
Układ jezdny
Po wcześniejszym Focus-ie z niezależnym zawieszeniem z tyłu...bardzo słabe. UWAGA na jazdę w zimie! Auto na nowych zimówkach(nie z Chin), jedzie samo gdzie chce! Oczywiście jest bardzo komfortowe bo masa auta i spory przebieg trochę się przyczyniły do tego. Do bujania się do 70km/h wystarczy.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak większość miniwanów. Pozycja za kierownicą wysoka. Ułatwia to jazdę w mieście. Z przodu można się domyślać gdzie znajduje się koniec krótkiej maski. Do tyłu widoczność jest trochę gorsza ale wersja 5-cio osobowa jest i tak jest krótka.
5,0
Ergonomia
Duża możliwość regulacji pozycji kierowcy. Doskonały podłokietnik i dostęp do przyrządów. Niesamowite możliwości aranżacji wnętrza. Niespotykana jak na wymiary auta pakowność. Doskonały system Handsfree!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik w zimie słabo się nagrzewa, więc potrzebne Webasto. Chłodzenie jak to w climatronic - automatyczne. W trakcie lata zepsuł się moduł regulatora obrotów wiatraka dmuchawy...:(
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca dla kierowcy nawet powyżej 185cm wzrostu. Z tyłu trzy oddzielne, przesuwane, składane i wyjmowane fotele. Niestety mniejsze niż te z przodu (oparcia). Trochę mało miejsca nad głowami dla pasażerów z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Klekot zimnego Diesla. Szum w okolicach lusterek przy prędkościach powyżej 100km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochody sprowadzane z krajów zachodnich, posiadające silniki diesla, są mocno zużyte...Tam auta z dieslem naprawdę jeżdżą! Dochodzi do tego serwis co 30 000. no i mamy komplet. Częste wymiany w zawieszeniu spowodowane jakością dróg.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak ktoś chce tanio, to ma drogo! Samochody sprowadzane trzeba gruntownie doinwestować. Auto ma sporo bajerów jak za cenę do 10 000PLN. Ktoś powie, że to tylko Renault... W porównaniu do konkurencji, mamy bardziej bezpieczny i nowocześniejszy samochód.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Regulacja prędkości wycieraczek (chyba siadł czujnik deszczu)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Turbo padło! Kolizyjny pasek wieloklinowy z paskiem rozrządu. jak jeden z nich się zerwie, to praktycznie silnik do wymiany... Kolo dwumasowe zajechane, wymieniony tłumik drgań, bo w starym guma się rozleciała...

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Scenic II 1.9 dCi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Scenic II