Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic II

Andrzej, 10 lat temu
Silnik 1.9 dCi 120KM 88kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Scenic II 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
3,15
24% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Bardzo wydajne hamulce! W moim egzemplarzu mają z przodu większą średnicę tarcz. Spowodowane jest to większą masą auta. To powoduje jednak że nie wchodzą na przednie koła felgi o rozmiarze 15" :(
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : awaria turbosprężarki
Układ elektryczny : przepalony moduł obrotów silnika nawiewu
Zawieszenie : drążki i końcówki drążków
4,0
Całokształt
Jest to opinia po roku używania i jest nieobiektywna.
Wrażenia
3,0
Silnik
Mimo to że posiada 120 KM to i tak za mało do wagi 1.5 t < Auto miało przekręcony licznik i turbo musiałem regenerować cztery miesiące po kupnie. Do tego zmiana na olej 10 w 40 .
3,0
Skrzynia biegów
Zużycie mechanizmu synchronizatora po nieznanej liczbie kilometrów często objawia się nieprecyzyjnym wybieraniem biegu.
1,0
Układ jezdny
Tu jest tragicznie... Przesiadłem się z Focusa... Scenic II ma prawie cały ciężar auta na przedniej osi. W zimie przy śliskiej jezdni jedzie gdzie chce.(nowe zimówki i zbieżność OK) Belka z tyłu to kolejna tragedia, szczególnie przy zakrętach...
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo szerokie słupki A powodują, że najlepiej jeździć tylko na wprost... i nie patrzeć na boki ;) Patrzenie do tyłu też nie pozwala wszystkiego dostrzec. Na pochwałę zasługuje osobne lusterko do patrzenia na dzieci siedzące na tylnych siedzeniach. Pozostałe lusterka OK Sytuację ratuje wysoka pozycja za kierownicą.
4,0
Ergonomia
Podwójna i płaska podłoga. Ogromna ilość schowków. Mniej przydatne te pod podłogą ale dobrze że są. Możliwość przesuwania i wyjęcia tylnych foteli (trochę duża masa fotela).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ocenę uzasadniam przepaleniem się modułu wiatraczka wentylatora. (wiatraczek przestał działać) było to spowodowane najprawdopodobniej przegrzaniem się podzespołów - stał na słońcu ;) Diesel wolno się nagrzewa i na niedługich trasach jest zimno. Taka uroda dci .
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze rozplanowane wnętrze. Siedząc nad głową pozostaje dużo miejsca, także z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Jak do tej pory nic nie trzeszczy. Silnik nie jest bardzo słyszalny. Nawet jak jest zimny. Skrzypi tylko pedał sprzęgła (trzeba smaru)...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie usterkowa turbina to było by OK
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem po okazyjnej cenie znając jego stan techniczny. Kręcony liczni min. Na sprzedającym wymusiłem opuszczenie ceny o kilka ładnych tysięcy z powodu usterek jakie wykryłem. chodzi tu o rozlatujące się turbo i zawieszenie oraz wspomniane siłowniki klapy bagażnika.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na pierwszym miejscu dwumasowe koło zamachowe. Po roku myślałem że będę musiał wymieniać. teraz się uspokoiło Może to zasługa lekkiej nogi?
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Turbina się rozleciała...

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Scenic II