Układ elektryczny
: już po kilku tysiącach przepalają się żarówki, bezsensu zupełnie.
5,0
Całokształt
Mimo drobnych mankamentów daję -5. Jestem z rodziną zadowolony z tego wyboru.
Za rozsądne (dla mnie)pieniądze mam obszerne auto do którego na ostatnich wakacjach spakowałem łóżeczko turystyczne dwie walizki, jedną torbę, leżaczek i inne drobiazgi.
Dziecko z i do fotelika można włożyć/wyjąć bez najmniejszego problemu. Drzwi krótsze niż w innych nie vanowanych autach co ceni się na przysklepowych parkingach. Poza tym na parkingach dobrze się nim manewruje dzięki wspomaganiu i dużym przeszkleniom.
Użyteczne dodatki w postaci czujnik deszczu i automatycznego hamulca ręcznego dodatkowo przekonują do tego auta.
W codziennym użytkowaniu przydaje się i ceni się bardzo łatwe składanie tylnych siedzeń. Fajnie wygląda, ale nie sprawdzałem tego na trasie całkowite wyjęcia środkowego fotela i przysunięcia skrajnych do siebie - wygoda duża, tylko niewiem jak byłoby z hałasem od bagażnika.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na moje potrzeby to +4, na trasie z rodziną nie odstaję, dobre średnie przeloty osiągam;).
Porównując jednak ze służbową octavią (też diesel) to trochę głośniej terkocze.
5,0
Skrzynia biegów
Daję 5! Nic nie haczy, nic nie wskakuje.
Skrzynia jest 6-cio biegowa co fantastycznie sprawdza się poza miastem.
4,0
Układ jezdny
Jest to dobre rodzinne, na małą rodzinę auto i tak się zachowuje na drodze tzn. za ostrych zakrętach ma się wrażenie, że koła odrywają się od asfaltu. Trochę gorzej też jeździ się poza miastem w wietrzne dni.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność super. Doskonale manewruje się na parkingu dzięki wysokiej pozycji za kierownicy i dużych oknach. Jedynym malutkim mankamentem są te małe nie otwierane okienka z przodu które trzeba rano otrzeć z pary/wody bo inaczej z widocznością jest kiepsko.
4,0
Ergonomia
Minus: regulacja oparcia fotela skokowa, zamiast najczęściej spotykanej płynnej - zawsze przy zmianie ustawienia na początku chciałoby się jeszcze coś skorygować, a niemożna co ten jeden ząbek to już za dużo.
Plus: dobre sterowanie radiem i CD z kierownicy. Idealne położenie lewarka skrzyni biegów. Podłokietnik.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daję +3. Wiem że to dość obszerny samochód, ale stanowczo zbyt długo trwa schłodzenie nagrzanego wnętrza. Poza tym można było pomyśleć i dać z tyłu jakieś nawiewy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super, z tyłu jak dla mnie gorzej. Jestem raczej wysoki i trochę długość siedziska dla mnie jest zbyt krótka - na szczęście z tyłu nie jeżdzę.
4,0
Wyciszenie
Przy maksymalnych prędkościach autostradowych trochę głośniej niż w innych znanych mi autach, ale generalnie jest dobrze - stąd też 4.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczność w moim wydaniu to na razie koszty paliwa i jestem z nich bardzo zadowolony (zapraszm do mojego dziennika kosztów). Przegląd dopiero przedemną więc nie mogę się wypowiedzieć.
Trochę psuje moją ocenę przepalające się żarówki (pierwszy raz bodajże po 8 tyś km) na szczęście z wymianą nie jest tak źle jak to inni opisują, że muszą wyjmować akumulator i inne cuda. Ja pojechałem pierwszy raz do warsztatu poglądnąłem jak można to zrobić prosto, szybko i następnym razem tak właśnie samodzielnie zrobiłem - na nie szczęscie zbyt szybki znów się przepaliła żarówka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie stosunek cena/jakość to 5. Udało mi się wynegocjować dobry upust i drobne dodatki.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak pisałem powyżej przepalają mi się bezsensu żarówki.
Po 20kkm coś mi piszczy/stuka w tylnym kole - poczekam jednak do przeglądu, żeby to zrobić.
Poza tym wszystko inne elegancko.
Acha, nie wiem czy to tu pisać, ale wkurza mnie komputer - gdy pojawia się rezerwa to znika prognozowany dystans do przejechania, trochę to bezsensu bo wtedy właśnie jest on najbardziej potrzeby.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wystawiam 4 (bo to piszczenie/stukanie w tylnym kole). Poza tym co mogłoby się stać po 25kkm przebiegu?
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 105KM 77kW
[l/100km]