Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic II

Stanisław - Kraków, 14 lat temu
Silnik 1.5 dCi 101KM 74kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 162 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Scenic II 1.5 dCi 101KM 74kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
3,00
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ładne i przestronne wnętrze, bardzo dobra widoczność i mnóstwo miejsca.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : stuki w silniku, luzy na panewkach - silnik do remontu (ja wymieniłem bo się bardziej opłacało)
Inne : uszkodzenie chłodnicy przez własny wentylator - złe spasowanie
2,0
Całokształt
Ładne auto, ekonomiczny silnik, dużo miejsca ale ogromna usterkowość.
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik owszem, bardzo oszczędny, lecz niedostosowany do wielkości i ciężaru auta. Padł po przejechaniu 120 tys. km, przy czym samochód był regularnie serwisowany i wcale nie był jakoś nadmiernie \"żyłowany\". Renalut zresztą ma ogromne problemy z tymi silnikami, które padają pracując także w Clio i Kongo - wystarczy poczytać w internecie.
4,0
Skrzynia biegów
Poza tym, że przy przebiegu ok. 140 tys. zaczęła przeciekać, to nie mam jakiś większych zastrzeżeń. Na szczęście wyciek jest ledwie kropelkowy i nawet nie zamierzam tego naprawiać.
3,0
Układ jezdny
Częsta wymiana drążków stabilizatorów i duże stuki na nierównościach związane z twardym zawieszeniem. Auto na drodze trzyma się dosyć dobrze, zwłaszcza że jest wysokie i ma wysoko zawieszony środek ciężkości.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj naprawdę trudno jest się czegoś przyczepić.
4,0
Ergonomia
Niby wszystko na swoim miejscu, przemyślane i łatwo dostępne, bardzo dużo schowków, ale już samodzielna wymiana żarówek w przednich reflektorach to jakiś koszmar, zwłaszcza tej od strony kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewanie i klimatyzacja oraz ich rozprowadzanie OK, jednak sprężarka klimatyzacji na wykończeniu - głośna praca. Chyba niedługo padnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Doskonała
3,0
Wyciszenie
Silnik, jak na ON raczej cichy, ale twardość zawieszenia powoduje spory hałas w kabinie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oszczędny, ale przy oszczędnej jeździe. Spalanie szybko rośnie wraz ze wzrostem prędkości i tak przy 140 km/h robi się już 7,2 l.
2,0
Stosunek jakość/cena
Drogie auto a przy tym bardzo usterkowe.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W okresie gwarancyjnym czasami, ale już po okresie gwarancyjnym ciągle z jakiegoś powodu goszczę w serwisach. O dziwo, z elektroniką nie mam większych problemów. - kilkukrotna wymiana wielu przycisków na klamkach (do zamykania samochodu), - stukające fotele tylnego rzędu - zostały źle spasowane na mocowaniach i praktycznei od nowości telepią się w czasie jazdy, - bardzo częsta wymiana halogenów w reflektorach, która do łatwych nie należy, - szybko wybijające się łączniki drążków stabilzatorów, - tragicznie działające spryskiwacze, praktycznie od nowości leją jak chcą, - bardzo częsta konieczność wymiany piór wycieraczek, - ciągle coś wpada do wentylatora nawiewu, wydając denerwujące dźwięki w czasie jego pracy, - zacinający się przełącznik kontroli zamknięcia przdniej maski, - wymiana pąpki spryskiwania szyb,
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- padnięty silnik w dieslu po 120 tys. km!!! - wymiana turbo po 150 tys., - częste kłopoty z zaworem EGR i utratą mocy, - wtryskiwacze lecą po 130 tys., - kilkukrotnie usuwane nieszczelności w klimatyzacji, serwisy autoryzowane nie umiały sobie z tym poradzić, - sprężarka klimatyzacji na wykończeniu, - wyciek ze skrzyni biegów po 100 tys., - wymiana chłodnicy po 120 tys. - źle spasowany wentylator chłodnicy z czasem ją uszkodził, - wymiana całego mechanizmu wycieraczek po 140 tys., - łamiace się spinki w układach podnoszenia szyb - efekt (szyby opadają i tylko wizyta w serwisie pozwala Ci zamknąć auto), jak do tej pory wymiałem już 3 razy, - zacinajace się zamykanie bagażnika (a w czasie gdy jest otwarty auta, o zgrozo, nie odpalisz!!!), - wymiana akumlatora po pierwszym roku eksploatacji (na szczęście jeszcze na gwarancji),

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Scenic II 1.5 dCi 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
5,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Scenic II