Inne
: Ładne i przestronne wnętrze, bardzo dobra widoczność i mnóstwo miejsca.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: stuki w silniku, luzy na panewkach - silnik do remontu (ja wymieniłem bo się bardziej opłacało)
Inne
: uszkodzenie chłodnicy przez własny wentylator - złe spasowanie
2,0
Całokształt
Ładne auto, ekonomiczny silnik, dużo miejsca ale ogromna usterkowość.
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik owszem, bardzo oszczędny, lecz niedostosowany do wielkości i ciężaru auta. Padł po przejechaniu 120 tys. km, przy czym samochód był regularnie serwisowany i wcale nie był jakoś nadmiernie \"żyłowany\". Renalut zresztą ma ogromne problemy z tymi silnikami, które padają pracując także w Clio i Kongo - wystarczy poczytać w internecie.
4,0
Skrzynia biegów
Poza tym, że przy przebiegu ok. 140 tys. zaczęła przeciekać, to nie mam jakiś większych zastrzeżeń. Na szczęście wyciek jest ledwie kropelkowy i nawet nie zamierzam tego naprawiać.
3,0
Układ jezdny
Częsta wymiana drążków stabilizatorów i duże stuki na nierównościach związane z twardym zawieszeniem. Auto na drodze trzyma się dosyć dobrze, zwłaszcza że jest wysokie i ma wysoko zawieszony środek ciężkości.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj naprawdę trudno jest się czegoś przyczepić.
4,0
Ergonomia
Niby wszystko na swoim miejscu, przemyślane i łatwo dostępne, bardzo dużo schowków, ale już samodzielna wymiana żarówek w przednich reflektorach to jakiś koszmar, zwłaszcza tej od strony kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewanie i klimatyzacja oraz ich rozprowadzanie OK, jednak sprężarka klimatyzacji na wykończeniu - głośna praca. Chyba niedługo padnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Doskonała
3,0
Wyciszenie
Silnik, jak na ON raczej cichy, ale twardość zawieszenia powoduje spory hałas w kabinie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oszczędny, ale przy oszczędnej jeździe. Spalanie szybko rośnie wraz ze wzrostem prędkości i tak przy 140 km/h robi się już 7,2 l.
2,0
Stosunek jakość/cena
Drogie auto a przy tym bardzo usterkowe.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W okresie gwarancyjnym czasami, ale już po okresie gwarancyjnym ciągle z jakiegoś powodu goszczę w serwisach. O dziwo, z elektroniką nie mam większych problemów.
- kilkukrotna wymiana wielu przycisków na klamkach (do zamykania samochodu),
- stukające fotele tylnego rzędu - zostały źle spasowane na mocowaniach i praktycznei od nowości telepią się w czasie jazdy,
- bardzo częsta wymiana halogenów w reflektorach, która do łatwych nie należy,
- szybko wybijające się łączniki drążków stabilzatorów,
- tragicznie działające spryskiwacze, praktycznie od nowości leją jak chcą,
- bardzo częsta konieczność wymiany piór wycieraczek,
- ciągle coś wpada do wentylatora nawiewu, wydając denerwujące dźwięki w czasie jego pracy,
- zacinający się przełącznik kontroli zamknięcia przdniej maski,
- wymiana pąpki spryskiwania szyb,
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- padnięty silnik w dieslu po 120 tys. km!!!
- wymiana turbo po 150 tys.,
- częste kłopoty z zaworem EGR i utratą mocy,
- wtryskiwacze lecą po 130 tys.,
- kilkukrotnie usuwane nieszczelności w klimatyzacji, serwisy autoryzowane nie umiały sobie z tym poradzić,
- sprężarka klimatyzacji na wykończeniu,
- wyciek ze skrzyni biegów po 100 tys.,
- wymiana chłodnicy po 120 tys. - źle spasowany wentylator chłodnicy z czasem ją uszkodził,
- wymiana całego mechanizmu wycieraczek po 140 tys.,
- łamiace się spinki w układach podnoszenia szyb - efekt (szyby opadają i tylko wizyta w serwisie pozwala Ci zamknąć auto), jak do tej pory wymiałem już 3 razy,
- zacinajace się zamykanie bagażnika (a w czasie gdy jest otwarty auta, o zgrozo, nie odpalisz!!!),
- wymiana akumlatora po pierwszym roku eksploatacji (na szczęście jeszcze na gwarancji),
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 101KM 74kW
[l/100km]