Samochód pierwsze wrażenie robi bardzo dobre, niestety im dłużej był użytkowany, tym trudniej było go lubić: w ciągu 7 lat użytkowania 2 razy naprawiany był alternator, 2 razy wysprzęglik (niestety za każdym razem samochód, był unieruchomiony i wymaga holowania) . Części zamienne również nie należą do najtańszych: wymiana tarcz, poduszki silnika (wymieniana dwukrotnie) były stosunkowo drogie. Pod koniec użytkowania zaczęły się problemy z czujnikami w drzwiach i z silnikiem dachu panoramicznego. Blacharsko raczej nie ma czego się przyczepić. Największy plus dałbym za przestronność i funkcjonalność, minus za elektrykę i układ napędowy
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik oceniam na 3,5: na początku eksploatacji był w miarę cichy, im dłużej eksploatowany tym głośniejszy
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj nie ma się czego przyczepić
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Jak na 21 letni samochodzie, tylko gdzieniegdzie małe oznaki rdzy (głownie przy nadkolach i przy styku blachy z plsatykiem (tylna osłona bagażnika)
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja była jednym z atutów tego samochodu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To największy plus tego auta: bardzo wygodny i przestronny, z mnóstwem schowków. Bardzo dobrze sprofilowane fotele kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Do 110 km/h jest OK, później silnik robi się naprawdę głośny
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogie części zamienne
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu jest OK, ale koszty utrzymania w moim przypadku prawie zrównały się z ceną
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wymiana dźwigni kierunkowskazów, awaria czujników włożenia ręki, system Hands Free, silniczek dachu panoramicznego (nie opłaca się naprawiać ze względu na koszty)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Alternator, wysprzęglik - dwukrotna naprawa, unieruchamiająca samochód. Poza tym wymiana przekładni kierowniczej, dwukrotnie górnej poduszki silnika
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]