Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic II

Tomasz Ł, 4 lata temu
Silnik 2.0 i 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 204 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
3,36
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
3,0
Całokształt
Mam bardzo mieszane odczucia co do Scenica II. Auto jest bardzo wygodne, przestronne, ponadto moja wersja posiadała idiotoodporny wolnossący silnik 2.0, ale lista zalet na tym niestety się kończy, o czym przeczytasz dalej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jednostka znana jeszcze z Laguny I, poczciwy benzyniak, który sam w sobie jest w porządku. Zero wycieków przy 200 tysiącach, dynamika na przyzwoitym poziomie, jeśli nie wymagasz od auta cudów.
3,0
Skrzynia biegów
6 biegowy manual. Strasznie krótka, przy 30km/h jestem zmuszony już wrzucić trójkę, a szósty bieg ucho nakazuje wrzucić już koło 90. Na autostradzie chciałoby się mieć jeden bieg więcej. Strasznie długi skok lewarka.
3,0
Układ jezdny
I tu zaczynają się schody. Auto ma tendencje do ściągania na prawo, mimo że nie jeden mechanik próbował to ogarnąć. Zmieniane opony. Ustawiana zbieżność. Wymiana drążków kierowniczych. I nic, dalej to samo. Każdy rozkładał ręce, a ja mi zostało notorycznie korygować tor jazdy na wprost.
4,0
Karoseria
Przy przebiegu ok 203 tysiące zaczął złazić lakier bezbarwny z dachu, poza tym zero śladów korozji. Maska nawet po takim nalocie nie wygląda tak źle, może ze dwa odpryski od kamyczków.
Komfort
5,0
Widoczność
Piątka z plusem, auto przeszklone prawidłowo, pozycja za kierownicą umożliwia obserwowanie drogi w dość szerokim zakresie. Nie potrzeba czujników cofania, tylna szyba umożliwia cofanie na czuja. Dach "panoramiczny" to zbędny bajer, no ale jest. Ale za maluteńkie lusterka boczne to ktoś powinien dostać po łapach... Wsteczne za to ok.
4,0
Ergonomia
Schowek pod podłokietnikiem jest przepastny, glovebox też całkiem całkiem, szufladki pod siedzeniami też użyteczne. Zbyt płytkie uchwyty na napoje i kieszenie w drzwiach, ale być może to czepialstwo z mojej strony.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, nieźle chłodzi, także w porządku. Jedynie w okresie jesiennym trzeba uważać na liście, bo lubią wpadać w podszybie, a dalej do wentylatora, co powoduje nieznośne terkotanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Idealnie. Fotele idealne na długie trasy.
3,0
Wyciszenie
Niestety, nawet po wymianie wszystkich poduszek silnika jest przeciętnie. W mieście jeszcze ok, ale przy 120 już robi się głośno. Poza tym po 16 latach auto ma chyba wyrobiony każdy z możliwych plastików, co powoduje, że auto na koleinach sprawia wrażenie rozsypującego się.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety, z taką częstotliwością, z jaką auto nawala, nie da się tutaj powiedzieć dobrego słowa, o czym dalej. Jedynie koszty części w dość przystępnej cenie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem go używanego za około 5000zl i nie oczekiwałem cudów, więc ten współczynnik jest ok.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przyciski od szyb straciły podświetlenie, rzegoczące połączenie szyba-podszybie, palące się bezpieczniki od gniazd 12v, niedziałające gniazdo 12v w schowku, system keyless nie zawsze widzi kartę, otwieranie drzwi w trybie keyless działa poprawnie tylko wtedy, kiedy pada deszcz,szyba pasażera opuszcza się inaczej od strony kierowcy, a inaczej od pasażera... Jednym zdaniem - jak w Lidlu, codziennie coś nowego.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padnięty moduł bezpieczników, co spowodowało spalenie pompy paliwa. Po wymianie pompy paliwa zwariował wskaźnik poziomu paliwa, po pełnym zatankowaniu nigdy nie pokazał mi jeszcze 100%. Podczas jazdy na autostradzie tylna prawa szyba wpadla do środka i nie chciała wstać - połamane plastiki mocujące. w okolicy 180 tysięcy zdechł moduł podnoszenia szyby od kierowcy, co było niesamowicie irytujące. Za każdym razem, gdy wsiadam do tego samochodu, myślę sobie "co jeszcze może się zepsuć?"

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
11,2
l/100km
11,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Scenic II