Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic II

Hiopilita, 18 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 30 tys. km
Renault Scenic II 1.6 i 16V 115KM 85kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód wygodny, dość przestronny o bogatym wyposażeniu, z licznymi gadżetami niekoniecznie uprzyjemniającymi życie. Wiem jednak, że jest to ostatnie Renault jakie mam, zbyt wiele drażniących drobnych awarii i kiepskie ASO.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik cichy, elastyczny, troche zbyt słaby na trase.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, nie ma problemu z poszczególnymi biegami, ale jednak są lepsze, świetne umieszczenie lewarka.
4,0
Układ jezdny
Komfortowy, dobre prowadzenie , szczególnie na 16" 205 55 jednak opony odbierają trochę komfortu. Duży minus za układ kierowniczy ze wspomaganiem, świetny na parkingu ale podczas jazdy wrażenie braku połączenia kierownicy z kołami, zero czucia, niska precyzja.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoko, wygodna obserwacja drogi, duże lusterka, nawet słupki nie przeszkadzają bardzo jak na Minivana.
4,0
Ergonomia
Deska nie przeładowana, świetny wyświetlacz, dobrze widoczny, prosta obsługa klimatyzacji, chociaż przyciski trochę zbyt małe. Nawet jeżdżąc 2 lata szuka się przycisku recyrkulacji powietrza. Genialne sterowanie radiem pilotem pod kierownicą. Karta hands-free o ile działa bardzo wygodna, można odjechać autem bez wyjmowania jej z kieszeni. Minus automatyczny hamulec ręczny umieszczony pod kierownicą po lewej stronie. Blokada tylnych drzwi umieszczona na podłokietniku kierowcy to poprostu pomyłka, włącza się ją łokciem przez przypadek. Niewygodna regulacja skokowa oparcia fotela umieszczona pod udami. Fatalne uchwyty na pasy z tyłu. Z wymianą żarówek w przednich światłach radzi sobie tylko serwis (polecam Feuvert - dużo taniej niżw ASO a bardziej profesjonalnie) Automatyczne wycieraczki żyją własnym życiem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajny układ chłodzenia i ogrzewania. Optymalna temperatura zawsze, nawet w duże mrozy i upały.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Są przestronniejsze auta, Scenic otula kierowce i pasażera, z tyłu zbyt wąskie siedzenia.
4,0
Wyciszenie
Samochód cichy, dobrze wytłumiony, ale potrafi zacząć skrzypieć co jest bardzo denerwujące, a z czym serwis radzi sobie co 3 miesiące smarując uszczelki, prawdopodobnie jakiś błąd w projekcie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście zużycie na poziomie 9-9,5 z włączoną klimatyzacją, na trasie potrafi spaść do 6, jednak szybka jazda potrafi zdecydowanie podnieść ten wynik
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze wykończone auto które jednak w miarę upływu kilometrów i czasu pokazuje swoje niedostatki i dosyć szybko zużywa swoje wnętrze. Cena 80tys za Lux Privillage do przeżycia, rekompensowana 6 poduszkami, ABS, automatyczną: klimatyzacją, światłami, wycieraczkami, 16 calowymi alufelgami, częsciowo skórzaną tapicerką i pełną elektryką. Jedynyk brak - ESP.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety wiele drażniących drobiazgów i kiepski serwis z beznadziejnym podejściem do klienta. Zacinające się drzwi (system z kartą hands-free), dosyć zawodna elektronika żyjąca niekiedy własnym życiem. Odpadają klamki wewnętrzne drzwi.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Renault ma problem z cewkami, czego nie chce ogłosić. Samochód nie ma poważnych usterek jednak fatalny serwis powoduje, że daje tylko 3.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Scenic II