Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic II

Radek7194, 4 lata temu
Silnik 1.6 i 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Renault Scenic II 1.6 i 16V 115KM 85kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
3,86
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : nie rdzewieje
Silnik : elastyczny, gdyby nie osławione koło zmiennych faz byłoby idealnie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Scenic jest bardzo komfortowy, pakowny, stworzony do podróżowania i sprawnego przemieszczania się z punktu A do punktu B. Ma swoje wady i usterki, ale jako całość wypadł całkiem nieźle i na pewno będę wspominać go z sentymentem.
Wrażenia
3,0
Silnik
No cóż demon szybkości to on nie jest. Jednostka wolnossąca o przyzwoitej kulturze pracy. Do jazdy miejskiej jest wystarczający, ale wigoru nabiera dopiero w górnym zakresie obrotów co okupione jest hałasem. Miałem zawsze nieodparte wrażenie, że pomiędzy 2 a 4,5 tys obrotów nie działo się nic. Silnik fajnie zbierał się od dołu po czym następowała błoga przetrwa i dopiero od 4,5 tys dostawał kopyta, ale w kabinie był już ryk. Silnik należy do mało awaryjnych i bardzo dobrze nadaje się do instalacji LPG
2,0
Skrzynia biegów
Niestety zdecydowanie brakuje szóstego biegu. Generalnie skrzynia pracowała dobrze, lekko haczyła dwójka, ale brak szóstego biegu dyskwalifikuje auto na autostradzie powyżej 120 km/h. Jazda jest bardzo uciążliwa, bardzo wysoki hałas w kabinie, za to w mieście można lecieć na piątce z prędkością 50 km/h i to jest nawet fajne - chociaż tutaj raczej zasługa elastycznego silnika.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest pancerne. Bardzo trwałe, a ewentualne usterki eksploatacyjne. Scenic nie jest autem dla osób poszukujących sportowych wrażeń i przeciążeń 5G na zakrętach. To auto bardzo komfortowe. Samochodem się płynie. Buja kabiną na nierównościach i niektórzy pasażerowie na tylnym siedzeniu odczuwali lekki dyskomfort, ale tutaj czapka z głów dla inżynierów Renault
5,0
Karoseria
Najmocniejsza strona Scenica. Te auta nie gniją i mówię to z pełną odpowiedzialnością. Jeżeli nikt go nie naprawiał blacharsko w garażu nie ma prawa na nim być rdzy. Auto nigdy nie było konserwowane, a jak sprzedawałem miało 15 lat i nie było na nim grama rdzy. Scenic jest naprawdę wzorowo zabezpieczony antykorozyjnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma się do czego przyczepić. No może jak zwykle słupek przedni trochę przeszkadza przy ciasnych zakrętach. Poza tym przeszklenia są bardzo dobrze rozmieszczone i wykonane. Wszystko widoczne. Mój miał dodatkowo szklany dach więc czasem czułem się w nim jak w kabriolecie. Widoczność do tyłu i na boki wzorowa.
5,0
Ergonomia
Wszystko intuicyjne, lekko pracujące, logiczne i nie sprawiające problemów. Mnóstwo schowków, dodatkowe gniazdka do zapalniczek ułatwiają ładowanie multimediów, Niestety słaba jakość materiałów tapicerskich psuje nieco odczucia estetyki, ale to można przeżyć przy odrobinie dbałości. Pod względem ergonomii duża piątka
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dosyć przeciętna. W ruchu miejskim słabo chłodzi, natomiast w trasie jest zdecydowanie lepiej. Ogrzewanie w zimie wydajne jak i odszranianie szyb. Bardzo dobry dostęp do filtra kabinowego. Niestety spotkały mnie awarie opornika klimatyzacji, a pod koniec eksploatacji wiatrak zaczynał hałasować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po prostu poezja. Tu nie ma do czego się przyczepić. Jestem niskim kierowcą, ale mogę śmiało stwierdzić, że koszykarze nie powinni być rozczarowani. Bagażnik mega pojemny, a po złożeniu siedzeń to mała ciężarówka. Nikt nigdy nie narzekał. Wszystko dobrze wyregulowane, łatwe w demontażu i obsłudze. Szeroki zakres regulacji foteli sprawia, że można go dopasować dla każdego. Dodatkowo regulowana kierownica w pionie i poziomie jest dopełnieniem kwintesencji komfortu auta.
3,0
Wyciszenie
Do 100 - 120 km/h bardzo dobrze. Na wolnych obrotach silnika nie słychać, przez co kilka razy zdarzyło mi się zapomnieć, że pracuje. Niestety czar pryska powyżej 120, o czym pisałem przy skrzyni. Brak szóstego biegu powoduje, że scenic na autostradzie wyje niemiłosiernie, a podróż z prędkością 140 - 150 to katastrofa dla uszu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze względu na instalację LPG koszty paliwa były bardzo przyzwoite. Auto serwisowane było w ASO, więc ceny usług były wysokie. Części jak to w ASO. Minimalne koszty napraw zaczynały się od 600 zł, a najdroższa usługa serwisowa kosztowała blisko 2 tys. Nie było bardzo tanio, ale dało się wytrzymać. Najgorzej posypał się po 150 tys przebiegu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto z rynku wtórnego więc nie było jakieś bardzo drogie. Myślę, że adekwatnie do wieku i stanu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety wysiada elektronika: wyświetlacz deska rozdzielcza 3 razy, handsfree nie działał w klamkach za wyjątkiem dobrze zabezpieczonego logo w klapie bagażnika, opornik klimatyzacji, świrował hamulec ręczny, losowo pojawiające się komunikaty, np. o niskim ciśnieniu w oponach (auto nie było wyposażone w czujniki)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Koło zmiennych faz rozrządu dwa razy, cewki zapłonowe dwa razy wymienione na beru i od tamtej pory był spokój, poduszka pod silnikiem, pęknięta sprężyna przedniego zawieszenia,

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Scenic II