Zawieszenie
: Wbrew pozorom bezawaryjne, nawet na rodzimych drogach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Problematyczna diagnostyka
3,0
Całokształt
Auto bez wątpienia ma wiele zalet. Jest bardzo pojemne i przestronne. Jak przystało na francuza prowadzi się komfortowo. Ceny większości części zamiennych są bardzo niskie. Silnik Za to jest jednak jednocześnie wadą i zaletą. Zaletą, ponieważ świetnie nadaje się do LPG, a wadą jest za mała moc i nie zawsze łatwa diagnostyka.
Wrażenia
3,0
Silnik
115km to zdecydowanie za mało jak na tak ciężkie i duże auto. Dynamika w mieście powiedzmy, że wystarczająca, ale poza miastem dramat, zwłaszcza Z kilkoma osobami na pokładzie. Da się rozpędzić do około 175kmh, ale zajmuje to mnóstwo czasu. Wyprzedzanie dla ludzi o mocnych nerwach. Zaletą jest względna bezawaryjność i tolerancja LPG. Problem z diagnostyką - usterkę zmiennych faz rozrządu (zawór) udało się zdiagnozować tylko w ASO.
3,0
Skrzynia biegów
5 biegowa skrzynia działała mało precyzyjnie. Zestopniowanie wymaga ciągłego trzymania wysokich obrotów, by auto chciało przyspieszać. Przy 120km/h spory hałas i zużycie paliwa
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń
4,0
Karoseria
W moim egzemplarzu znalazłem jedno ognisko w miejscu Prawdopodobnie pokolizyjnym.
Komfort
3,0
Widoczność
Tak naprawdę odejmuję 2 gwiazdki za dramatycznie małe lusterka zewnętrzne, które są wręcz symboliczne, co bardzo mocno utrudnia parkowanie tyłem.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski pod ręką. Wzorowe rozmieszczenie sterowania radiem, światłami, mnogość i wielkość przydatnych schowków, zwłaszcza pod podłokietnikiem. Lusterko do wglądu na tylną kanapę, łatwość demontażu i składania tylnich foteli oraz skromna ale jednak ich regulacja. Rolety w tylnich drzwiach, to najbardziej przydatne rzeczy w tym aucie. Dodam jeszcze łatwość sterowania klimatyzacją.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja bardzo wydajna, podobnie ogrzewanie. Wszystko tak jak powinno być.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W aucie jest wystarczająco dużo miejsca dla 4 naprawdę rozleci ludzi i mnóstwo przestrzeni bagażowej. Nic dodać nic ująć
2,0
Wyciszenie
Tutaj jest źle. Przyczyna jest jednak silnik i skrzynia biegów - konieczność utrzymywania około 2500 o/min, nawet przy normalnej autostradowej prędkości 110-120km/h. Wyżej - bardzo źle
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4 gwiazdki pod warunkiem instalacji LPG. Spalanie gazu mimo, że wyższe sprawia, że koszt przejechania 100km jest bardzo niski. Na benzynie już tak dobrze nie jest. Normalna jazda 80% trasa bez szaleństw oznacza zużycie około 8-8.8l pb. Drobne usterki czujników sterowania silnikiem wbrew pozorom nie są zbyt częste, ale nie każdy program diagnostyczny może je wykryć, a wizyta w ASO to minimum 150zł. Ceny klocków i tarcz wręcz śmieszna, podobnie jak podstawowych elementów zawieszenia.
4,0
Stosunek jakość/cena
Scenic jest bez wątpienia bardzo komfortowym autem i ma sporo zalet. 1.6 jest bardzo trwały i chwalony. Jeśli z LPG auto jest warte swojej ceny, bo mimo drobnych usterek zapewni sporo oszczędności. Jedyną wadą jak dla mnie jest „mułowatość”. Przy dojazdach 40km do pracy we 3-4 osoby, z czego 30km to ekspresówka i autostrada, niby tanio ale głośno. Na lokalnych drogach lepiej zapomnieć o wyprzedzaniu TIRa. Coś za coś, zależy od tego czego szukamy. Jeśli ma być ekonomicznie, to z LPG będzie to strzał w 10
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu roku rozszczelniła się chłodnica (500zł za wyższą półkę z robocizną i płynami), czujnik położenia wału ok. 150, wałków rozrządu podobnie, cewka około 150. W sumie w ciągu 1 i jedynego roku użytkowania włożyłem około 1200-1400 zł
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zdążyła mi się żadna awaria uniemożliwiająca jazdę, albo dużego jednorazowego wydatku, ale wszystkie wymiany robione na czas, a rozrząd zawsze wcześniej niż zalecał producent
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 115KM 85kW
[l/100km]