Nie ma problemu, nie beirze oleju, narazie bez awarii. Ładnie ciągnie nawet z kompletem pasarzerów (porównuję z Corolla 1,4 a nie z subaru:). Inżynier który lokalizował bagnet od oleju powienie smarzyć się w piekle-na ciepłym silniku nie udało mi się nie oparzyć nadgarstka).
5,0
Skrzynia biegów
Super elastyczna skrzynia. Myśle żę 6ty bieg byłby OK.
4,0
Układ jezdny
Miękko wygodnie. Na zakrętach nie ma tragedi ale pewnie inne mogą wejść w ciasny zakręt z większą maksymalną prędkością... jednak nie narzekam a lubię z maksymalną dozwoloną h. Stwierdzam też że nie zauważam większej awaryjności zawieszenia w tym francuzie niż w Suzuki/Toyocie (natomiast dbam o warunki eksploatacji i bardzo dużo latam autostradami, może dlatego). Wygoda znacznie wieksza.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoko się siedzi co bardzo ułatwia prowadzenie w nocy/dzień. Nie ma problemów z cofaniem-ale ja nie mam z tym problemu też w Tranzicie więc obiektywny nie jestem.
5,0
Ergonomia
Bajeczna ilość skrytek;wygodnie na każdym fotelu w samochodzie. Scenic jest bardzo dobrze przemyślany.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Częste awarie nawiewów (wtyczka rezustora na wykończniu) oraz jedyna poważna awaria auta (konieczność wymiany kompresora klimatyzacji-stary się rozsypał). PS-brak styku na rezystorze spowodowany był w moim przypadku nadmiarem wiązek które tańczyły na wybojach. Po 3 wizytach u elektryków i nawracającym problemie temat rozwiązany za pomocą 3 opasek kablowych spinających nadmiar kabli pod schowskiem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190cm wzrostu, pozycja za kierownicą idealna. Za mną nikt nigdy nie narzekał. W aucie siedzi się wysoko co bardzo ułatwia jazdę w nocy-nie oślepiają inne pojazdy.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 125 km/h zaczyna być mało komfortowo. Przy 140 km/h jakby ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nadal posiadam starą/legendarną corolle e11. Biorąc pod uwagę zalety Scenica wybaczam mu większe koszty wynikające ze spalania i minimalnie droższych części. Pamiętajmy że to dużo wyższa klasa auta więc i części są z wyższej półki w porównaniu do archaicznej Corolli z 98'r.
5,0
Stosunek jakość/cena
Początkowy byłem bardzo sceptyczny (samochód wybierała dla siebie żona). Po 3 latach przyznaję...myliłem się.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W 3 lata zroione 100 000km od początku na LPG. Renówka stanęła 3 razy. 2 razy padł akumlator, raz nie nalałem benzyny. Za każdym razem moja wina:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 3 lata naprawione:
1. Kompresor klimy-wymiana na używany.
2. Tuleja wachacza
3. Łożysko koła LP, PT
4. 3 razy wizyta u elektryka z nawiewami klimy-upierdliwy temat, wymaga wymiany całęgo modułu, u mnie narazie się obyło.
5. Stukające koło zmiennych faz rozrządu kilka razy postraszyło na początku, od roku cicza. Temat jak sądzę załatwia wymiana oleju co te 15000km.
6. O dziwo żadnych problemów z zawiechą, amortyzatory od 100 000 te same, głowy nie dam że auto nie było cofane;)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 115KM 85kW
[l/100km]