Inne
: Bezpieczeństwo, prowadzenie, wygląd, technologia - Francuzi zawsze będą królami w tych kategoriach. Pozdrawiam wszystkich właścicieli i miłośników Renault ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Przepalające się żarówki (H7)
5,0
Całokształt
Minus 5 - naprawdę godne polecania auto! Jeśli tylko kupimy egzemplarz bezwypadkowy, zadbany i z autentycznym przebiegiem będzie dobrze służył i za włożone w niego pieniądze i czas odwdzięczy się niezawodnością i komfortem jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik - świetnie wyciszony, dobra elastyczność, spalanie na akceptowalnym poziomie (w trasie można zejść po niżej 6l) Niewiele osób wie, że posiada on koło zmiennych faz rozrządu co może być problemem w przypadku awarii jednak ja na szczęście nie miałem z nim najmniejszych problemów ;)
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, krótki skok, krótkie przełożenia - śmiało można na 5 biegu jechać 50 km/h. Czasami nie chce \"wchodzić\" wsteczny, ale z tego co zauważyłem w Megane II też tak jest.
4,0
Układ jezdny
Auto nie jest jakieś bardzo rozbujane, jest wygodne, ale daje pewność prowadzenia. Zawieszenie pracuje dość głośno i czuć nierówności jedni. W przypadku zużycia daje o sobie znać (stukanie)
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu - bajka! Tak samo na boki i do tyłu. Jedyne co przeszkadza to szerokie słupki A (przednie). Przed wykonaniem skrętu najlepiej nieco pochylić się ku bocznej szybie bo potrafią zasłonić średniej wielkości auto - serio!
4,0
Ergonomia
Materiały są niezłej jakości, gorzej z montażem - tu coś skrzypi, tu coś trzeszczy. Niestety nie można mieć wszystkiego. Jednak wszystko w zasięgu ręki, troche daleko do sterowania klimatyzacją, ale za to bardzo wygodne manetki kierunkowskazów i wycieraczek (pomimo tego ze takie krótkie)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo pomagają roletki w tylnych drzwiach. Klimatyzacja jest wydajna, auto szybko się schładza i nagrzewa. Bardzo fajny patent to przednie szyby (otwierają się tylko w 3/4 szerokości - polecam obejrzeć na zdjęciach). Dzięki temu można jechać z otwartymi szybami i nie dmucha nam prosto w twarz - ciekawy zabieg!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Takiej ilości miejsca pomogą się powstydzić auta klasy średniej! Siedzi się wysoko, wygodnie, tylne siedzenia umożliwiają obserwację tego co dzieje się przed samochodem. Bardzo wygodne auto.
5,0
Wyciszenie
Do prędkości 100 km/h - cisza i spokój. Powyżej tej wartości zaczynają dokuczać podmuchy wiatru. Na postoju silnika praktycznie nie słychać - można rozkoszować się ulubioną muzyką :) (audio jest na prawdę świetne)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest źle. Jak na auto benzynowe da się uzyskać średnie spalanie 7,5 l. Ceny części także nie \"zabijają\", polecam zaprzyjaźnić się z elektrykiem samochodowym i lokalnym mechanikiem którzy za niedużą kasę naprawią nam wszystko, w ASO najczęściej usłyszymy \"wymienić na nowe\", \"a jaka cena?\" \"2000zł\".
4,0
Stosunek jakość/cena
Z tego co wiem nowe auto kosztowało prawie 90 tys co jest nie małą kwotą. Obecnie zadbany egzemplarz z silnikiem benzynowym można kupić już za 15 tys, ja jednak polecam dopłacić i wybrać naprawdę zadbane auto - najlepiej z pierwszej ręki!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Użytkownicy narzekają na karty, hamulec ręczny i wyświetlacz - mi jeszcze żadna z tych awarii się nie przytrafiła natomiast zwracam uwagę na dwie rzeczy: blokada kierownicy - nie blokujmy jej na siłę, ona sama się \"układa\" i blokuje w dogodnej dla niej pozycji, w przeciwnym wypadku mamy problem. Akumulator - dbajmy o niego, w przypadku rozładowania - KANAŁ! masa błędów, nie działające szyby, problemy z odpaleniem itd.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przepalające się żarówki - ktoś powie \"banał!\" jednak nie w Scenicu. Pozostaje nam serwis którzy weźmie 50 zł od żarówki albo mordęga samemu (ostatnio z jedną walczyłem 2 godziny) Ale coś za coś, żeby auto było piękne musi być nawet do żarówek trudny dostęp :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 115KM 85kW
[l/100km]