Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic II

Scenic User, 13 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 94 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Scenic II 1.6 i 16V 115KM 85kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
3,62
12% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : 1. Przestronność i wykorzystanie każdego centymetra sześciennego wnętrza żeby zapewnić odpowiedni komfort podróżowania. 2. Zwrotność auta, pomimo jego gabarytów.
3,0
Całokształt
Jedno jest pewne: to idealne auto na rodzinne wypady. Jak na razie za dotychczasowy całokształt i wrażenie artystyczne: ocena 3
Wrażenia
4,0
Silnik
Do typowo spokojnej, emerycko-rodzinnej jazdy silnik 1,6 się nadaje ale do tej masy najbardziej optymalny jest chyba silnik 2.0. Generalnie nie jest najgorzej ale szaleństwa nie ma.
4,0
Skrzynia biegów
"Krótkie" pierwsze biegi ale elastyczna. Bardzo często w mieście, bez zarzynania silnika można wrzucić 5 a nawet 6 i się spokojnie/ekonomicznie toczyć.
4,0
Układ jezdny
Jak na francuza przystało: miękkie, przyjemne zawieszenie. Podobno wrażliwe na nasze drogi. Mam nadzieję, że nie będę miał okazji się o tym przekonać. Mały promień skrętu. Pomimo wielkości auta, parkowanie nie sprawia problemu. Miłe zaskoczenie.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu, do tyłu, na boki OK. Ale... podczas przejeżdżania przez skrzyżowanie na wprost UWAGA na widoczność na boki (przednie słupki!).
4,0
Ergonomia
Bez zarzutu. Wszystko w zasięgu ręki. Wysoko się siedzi. Fotele wygodne. Brakuje regulacja odcinka lędźwiowego fotela kierowcy w standardzie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja przeciętna. Trochę za słaba jak na wewnętrze gabaryty auta. Przydałby się jeszcze jeden bieg wentylatora. Trzeba trochę poczekać zanim odczuje się zmianę temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja! Dlatego właśnie wybrałem to auto. Jako rodzinne sprawdza się doskonale. Tylny rząd z trzema niezależnymi fotelami, do tego płaska podłoga. Bardzo dużo miejsca na nogi, głowę dla pasażerów na tylnych siedzeniach. Podobnie z przodu. Do tego schowki, schoweczki, szufladki. I jeszcze udało się w to wszystko wmajstorwać całkiem duży bagażnik. No po prostu bomba! Brawo dla inżynierów Renault za zaprojektowanie czegoś takiego.
5,0
Wyciszenie
Rolls-Royce to nie jest ale jak na tej klasy auto, przy spokojnej jeździe jest cicho i przyjemnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie, ekonomiczna, wręcz emerycka jazda, bez szaleństw, palenia gum na światłach, przy 90% po mieście + okresowo klima daje spalanie na poziomie 7,5 - 8,0 l/100km. Jednakże odrobina szaleństwa i komp pokazuje że... strach się bać. Osoby z tzw. "ciężką nogą" muszą się pilnować. Ale chyba każdy większy silnik tak ma. Ceny i dostępność podstawowych części jak dla każdego Renault. Ujdą w tłoku. Chociaż podobno są rodzynki, które potrafią walnąć porządnie po kieszeni.
3,0
Stosunek jakość/cena
Pożyjemy, zobaczymy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podobno wkurzające drobiazgi + ciemna strona mocy zwana elektroniką są zmorą tego auta. Pożyjemy zobaczymy co wyjdzie. Tu i ówdzie na nierównościach odzywają się plastiki.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Scenic II