Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic I RX4

Rx4, 3 lata temu
Silnik 2.0 i 140KM 103kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 307 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Scenic I RX4 2.0 i 140KM 103kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
4,43
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Po naprawieniu wszystkiego co zaniedbali poprzedni właściciele przez rok zrobiłem 25tyś km i narazie bezawaryjnie
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest całkiem spoko, ale klimatyzacja sprawia że każdą górkę idzie odczuć
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo płynnie. Lecz jak na auto z aspiracjami terenowymi przydały by się krótsze przełożenia i ewentualnie 6 bieg
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie bardzo komfortowy, miękkie zawieszenie sprawia, że po wynikach płyniemy. Duży profil opony i spory prześwit pozwalają zajechać naprawdę daleko. W zakrętach auto się przechyla i nie idzie szybko w górach jeździć, ale mi to nie przeszkadza. Wolniej jadę, więcej zobaczę.
5,0
Karoseria
Po za kilkoma pęcherzykami pod uszczelkami okien nie widzę więcej korozji. Podłoga jest w 100% zdrowa. Z dachu i maski schodzi lakier bezbarwny, lecz przy ciemnym zielonym kolorze trzeba się przyjrzeć z bliska.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra w każdą ze stron. Duże szyby i stosunkowo wąskie słupki sprawiają że na każdej krzyżówce nie ma problemu z widocznością
4,0
Ergonomia
Auto bardzo wygodne, siedzi się wysoko, a bardzo duża ilość schowków pozwala spakować w nie wiele przydatnych gadżetów. Klimatyzowany schowek przy biegach, schowek na podszybiu i przed pasażerem pozwalają na schowanie najpotrzebniejszych przedmiotów w zasięgu ręki. W kieszeń na drzwiach mieści się spokojnie butelka z napojem. Do schodków w podłodze i pod tylnymi fotelami łatwy dostęp.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem chłodzi wystarczająco, lecz przez to że auto ma duże szyby nagrzewa się bardzo szybko. Zimą auto grzeje całkiem dobrze i dość szybko. Przy -10 lub -15 stopniach nie trzeba jeździć w kurtkach i czapkach
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni w środku jest bardzo dużo, każdy fotel jest pojedyńczy. Tylne fotele można łatwo zdemontować jak i przesuwać je w przód i tył. Pasażerowie z tyłu mają dodatkowo do dyspozycji 2 stoliki zamontowane na oparciach przednich foteli.
4,0
Wyciszenie
Z wyciszeniem mogło by być lepiej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny niektórych części są bardzo duże, a w dodatku ciężko dostępne. Trzeba szukać regenerowanych lub na różnych forach możliwości dopasowania innych zamienników. Np. W serwisie 2 uszczelniacze tylnych półosi 120zł i niedostępne od ręki(czas oczekiwania ok 3 tyg), a po poszperaniu na forach udało dopasować się inne w cenie 6zł sztuka. 20 tyś przejechały i nie cieknie
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny samochodów są bardzo niskie, ale trzeba dobrze obejrzeć auto przed zakupem, najlepiej u jakiegoś dobrego mechanika, zawieszenie i wycieki oraz podpory wału przede wszystkim
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniłem wszystkie klamki w środku ponieważ były pękniete przy śrubach mocujacych. Odpadł przycisk otwierania szyby i klapy bagażnika, dało się otwierać patyczkiem od lizaka
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po usunięciu wszystkich zaniedbań poprzednich właścicieli miałem tylko jedną awarię. Pękł plastik przy pedale sprzęgła i pedał wpadł w podłogę. Przy 20 letnim aucie takie rzeczy się zdarzają

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Scenic I RX4 2.0 i 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
56,00 zł
9,9
l/100km
12,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Scenic I RX4