Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic I RX4

yari, 14 lat temu
Silnik 2.0 i 140KM 103kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Scenic I RX4 2.0 i 140KM 103kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
3,85
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : ilosc miejsca wewnatrz i jego funkcjonalnosc :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : regeneracja walu i wyciek z mostu tylnego
Silnik : elektryka, wiec swiece, cewki, czujniki i sonda lambda, do ktorej cholernie ciezko sie jest dostac
Zawieszenie : amorki tyl, wahacze przod
4,0
Całokształt
auto polecam, ze wzgledu na swoj wyglad, funkcjonalne wnetrze jak i nieprzeciene umiejetnosci (no jeszcze nie wjechalem w takie miejsce, z ktorego nie wyjechalbym ;) a na zime w miescie i poza miastem, bardzo siii
Wrażenia
3,0
Silnik
jak dla mnie moc ok.140KM i 190Nm dla takiego auta, to za malo, zdaloby sie jakies min.170KM i 280Nm, mysle ze diesel jest lepszym rozwiazaniem, niz benzyna, bo i moment lepszy, i mozna go troche podrasowac jakims bezpiecznym chiptuning (tylko spalanie wtedy...), ponadto nie trzeba wozic ogromnej butli w bagazniku, ktora skutecznie dezorganizuje nam przestrzen bagaznika i jego zagospodarowanie...
3,0
Skrzynia biegów
nie powala na kolana, ale nie ma sie tez do czego konkretnego przyczepic zdaloby sie wiecej biegow, bo niby jedynka krotka, ale dwa i trzy dosc dlugie, no i piatka moglaby byc troche dluzsza, zeby pozniej ja wrzucac
4,0
Układ jezdny
troche sie trzeba przyzwyczaic do jego dzialania, bo jest bardziej precyzyjny (czyt. ma wieksze przelozenie), troche maly promien skretu, ale do tego tez idzie sie przyzwyczaic amorki tlumia ok, nie ma jakiegos leku przewrocenia samochodu, ale mimo wszystko dosc wysoki, generalnie ok :)
Komfort
4,0
Widoczność
jest bardzo dobra widocznosc, bo i wysoko i naokolo, do momentu ...kiedy wjedziesz gdzies wasko, wtedy nie widzisz zadnego naroznika z miejsca kierowcy (jestem bardziej wysoki, niz niski), a do tego kolo zapasowe, ktorego rowniez nie widac... generalnie w ciasnych garazach, trzeba sie nauczyc odleglosci ;)
4,0
Ergonomia
jest dobrze, autko mnie pozytywnie zaskoczylo swoimi przemyslanymi rozwiazaniami (no moze poza elektrycznym opuszczaniem tylnych szyb... walnac w cymbalem trzeba tego, kto to wymyslil... :| ale cala reszta jest bardzo interesujaca :) wlacznie np. ze schowkiem na napoje (ktory w lato chlodzi, a w zime dla odmiany ...chlodzi), troche brakuje mi podgrzewanej przedniej szyby (warto na zime, ja mam solar) i szyberdachu, takze jak ktos bedzie kupowal RX4, niech zwroci na to uwage ;), no i mysle, ze seryjna nawi bylaby madrym rozwiazaniem, a takie wersje rowniez wychodzily, skora bardzo sie sprawdza i jest dobrej jakosci, wiec nie zastanawiac sie, mysle, ze to zdecydowanie lepsze rozwiazanie, niz welurek
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo duza powierzchnia szyb powoduje silne podgrzewanie w lecie, ale gdy slonce na Ciebie nie operuje, to jest ok, zatem klima wydala (ogrzewanie w zime rowniez), tylko warto pomyslec o roletach, albo przyciemnianiu szyb, jeszcze jedna uwaga: niestety klima w trybie AUTO czesto nie radzi sobie z parowaniem szyb, bez znaczenia na pore roku, ale zdaje sie to przypadlosc wielu aut
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tu pelne brawo! wnetrze scenica mnie powalilo swoja iloscia miejsca, co prawda jazda w trzy osoby na tylnym fotelu, to porazka (stad u mnie na stale sa cztery fotele, tylni srodkowy kurzy sie w garazau), no i niestety instalacja butli gazowej w bagazniku, rowniez jest jakas pomylka (ale nie ma alternatywy), natomiast przestrzen dla kierowcy i pasazera, a takze mozliwosci regulacji wszystkich foteli, powoduja, iz w cztery osoby mozna naprawde komfortowo podrozowac nawet na duze odleglosci :) ponadto plaska podloga jest duzym wyzwaniem do utrzymania czegokolwiek w jednym miejscu na podlodze (czego nie polecam ze wzgledow bezpieczenstwa)
4,0
Wyciszenie
nie jest zle, ale i nie powala, silnik jednak slychac powyzej 3,5krpm, wiec to zbiega sie jakos z predkoscia 130kmph, no i wszedobylskie swierszczyki zyjace to tu to tam :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na te wielkosc auta i naped 4x4, to jest do zaakceptowwania, ale mysle, ze jeszcze troche mniej moglby palic (pracuje nad tym), generalnie nie ma sie co nastawiac na ekonomiczny samochod 4x4
4,0
Stosunek jakość/cena
cena zakupu bardzo atrakcyjna, niestety zaraz doplacasz na bierzace i zalegle naprawy (ciagle jest cos do zrobienia), ale generalnie jestes zadowolony :) i wcale nie trzeba sie bac francuskiej jakosci, przy tym wieku auta, kraj pochodzenia nie ma znaczenia, zawsze jest cos do zrobienia :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
niby francuski, ale jakos te drobiazgi mnie jeszcze nie dobijaja swoja awaryjnoscia, no chyba, ze te swierszcze :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie bylo jakichs powaznych usterek jeszcze, raczej uprzedzam je, no bo juz byla regeneracja walu, amorki wymienione, zaraz przeglad \"duzy\" co 60kkm (wlasciwie juz go rozpoczalem etapami)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Scenic I RX4 2.0 i 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
56,00 zł
9,9
l/100km
12,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Scenic I RX4