Silnik
: trwały i w miarę oszczędny przy zadowalajacej dynamice
4,0
Całokształt
Dla rodziny lub małej firmy. Trwały silnik DTI z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 98 KM. Zwykłe mechaniczne wtryski odporne na wszelkiego rodzaju paliwo, w przeciwieństwie do delikatnych i drogich wtrysków w silnikach CDI,HDI,DCI, JTD. Moc wystarczająca do poruszania 1300 kg masy. Duża przestrzeń 400 l bagażnik.
Przeciętny komfort resorowania.
Wrażenia
4,0
Silnik
osiągi nie są na porywającym poziomie, ale 12,9 s do setki to nieźle, elastyczność od 60-100 km/h w 10,6 s też nieźle. Zawsze można zmienić mapę silnika i dodać parę koni. Brzmienie silnika na wolnych obrotach jest przyjemne i ciche, natomiast przy wyższych prędkościach buczy znacznie.
4,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą dobrze, z lekkim oporem, tylko drążek jest trochę za nisko umieszczony
3,0
Układ jezdny
tłumienie nierówności pogarsza sie z kolejnymi przejechanymi kilometrami. Tłumienie na 3+, w zakrętach radzi sobie dobrze. Stosunkowo wysoki prześwit pozwala śmielej jeździć po leśnych duktach.
Komfort
3,0
Widoczność
całkiem przeciętna - przedni słupek ogranicza widoczność przy skręcaniu na skrzyżowaniach, natomiast widok na przód jak w małym busie. Do tyłu też widok jest dobry (dodatkowe okienko boczne przy bagażniku)
4,0
Ergonomia
kierownica jest jak w autobusie - półleżąca co może być dla niektórych zaletą, a dla innych wadą. Drążek biegów za nisko. radio super umieszczone i wyświetlacz jest osobno od radia na środku konsoli razem ze wskaźnikiem temp i zegarkiem. Na fotelach siedzi się jak na krześle - kwestia gustu - natomiast nie jest się przez to przykurczonym. Liczne schowki choć niezbyt głębokie.
bagażnik 400 l - płaska podłoga i ścianki boczne bez wgłębień na nadkola.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dobrze grzeje, ale długo się nagrzewa, zimą nawet 10 km. Na uznanie zasługują dysze nawiewu na nogi pasażerów siedzących z tyłu. Zimą naprawdę mają ciepło. Parowanie szyb w czasie deszczu bardzo niewielkie. Klima w tej wersji ręczna dobrze chłodzi i od początku. Posiada filtr przeciwpyłkowy, który jest łatwo dostępny i można wymienić samemu - co jest zaletą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielka szyba przednia i wysoko usytuowane fotele potęgują poczucie przestrzeni. Tylne fotele są umieszczone amfiteatralnie tj. siedzi się wyżej niż z przodu i przez to pasażerowie z tyłu mają trochę lepszą widoczność. Poza tym z tyłu jest bardzo dużo miejsca na nogi, o wiele więcej niż w niejednej limuzynie i nie siedzi sie skurczonym tylko bardzo swobodnie. Poza tym można lekko pochylić oparcia tylnych foteli do tyłu (tylko skrajne w opcji 2+2)
4,0
Wyciszenie
głośna praca na wyższych obrotach i drgania silnika jak w starszych typach diesli. Natomiast głośność to standard w tej klasie 70 dB przy 100 km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie ON od 4,5L przy jeździe na trasie 80-100 km/h. Latem 1/3 miasto 5,3L. Zimą 1/3 miasto i 2/3 trasa 6,0 - 6,7 l. W mieście nawet 7,5 L.
Wysiadł jeden tylny amortyzator, wymieniłem klocki przód i tył (też tarcze). Poza tym Egr powodował kopcenie na czarno z rury. Po naprawie jest ok
5,0
Stosunek jakość/cena
za 1999 lub 2000 rok należy przygotować od 17 -20 tys. zł. To tyle co za znacznie ciaśniejszego golfa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
od całodziennej jazdy przepaliły się żarówki w klawiszach otwierania szyb :). Drobiazgi zawieszenia jak: gumki stabilizatorów, końcówki wahaczy - najlepiej dać oryginalne, bo podróbki za chwilę znowu się wybiją.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie zdarzyły się
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dTi 98KM 72kW
[l/100km]