Silnik jak dla mnie rewelacja. Od 6,5 roku jest przeprogramowany na 110KM i 250Nm.I w tym czasie żadnej usterki, a od czasu chiptuningu auto przejechało 90tys.km. Elastyczność i przyspieszenie bardzo dobre. czasami zdarzy mi się ruszając na dwójce zerwać przyczepność. Najwięcej jechałem nim 196km/h(wzrost mocy nie poprawił prędkości maksymalnej) Jest silnik bez common railu więc kultura pracy niezbyt wysoka.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie, jednak skok lewarka jest bardzo długi(prawie jak w Ikarusie) Biegi są dobrze zestopniowane, ale przydała by się szóstka dla oszczędności.
3,0
Układ jezdny
Tutaj już nie jest tak dobrze. Auto jest strasznie podsterowne, pewna próba pokonania zakrętu ze zbyt dużą prędkością zakończyła się w rowie. Ponadto auto ma tendencje do nurkowania w tracie hamowania. Jeśli ktoś lubi dynamicznie pokonywać zakręty to Scenic to zdecydowanie nie auto dla niego. Jeśli o komfort resorowania i tłumienia nierówności to jest bardzo dobry.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonale w każdym kierunku.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki na desce rozdzielczej rozmieszczone intuicyjnie. Wnętrze można dowolnie angażować dzięki wyjmowanym fotelom.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje, szybko chłodzi. A szyby nie parują nadmiernie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy takich wymiarach zewnętrznych miejsce na nogi i nad głową jest bardzo dużo. Na długie trasy w czwórkę polecam wyciągnąć środkowy fotel.
3,0
Wyciszenie
Jest silnik dTi więc jest dość głośno a powyżej 140km/h raczej się już normalnie nie porozmawia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Chiptuning spowodał wzrost zużycia paliwa o ok 0,5l/100km ale nie pamiętam żeby zużycie przekroczyło 7-7,5l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Centralny zamek(nie zamykają sie drzwi kierowcy, a czasem sam sie otworzy)
Wydech(fabryczny wytrzymał 8 lat, zamiennik nie cały rok) Więc warto kupić oryginalny wydech choćby był kilka krotnie droższy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 8 latach eksploatacji pękły przewody hamulcowe, ale jak się później okazało(wg ASO renault) mają być co 6 lat zmieniane. Przy przebiegu 160tys trzeba było zmienić tylne amortyzatory, ale uważam, że i tak bardzo dużo wytrzymały jak na Polskie drogi.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dTi 98KM 72kW
[l/100km]