Moim zdaniem, jeśli akceptujemy wystepujące czasem irytujące drobiazgi w samochodach Renault i udziwnione kształty to pozostałe atuty tego samochodu z nawiązką rekompensują te niedogodności. Mnie przekonały: cisza wewnątrz, komfort (nie tylko zawieszenia), przestronność i dobra cena.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo wysoka kultura pracy, cichy choć mógłby być odrobinę mocniejszy.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem dźwignia ciężko pracuje no i 6 biegów to jednak sporo.
5,0
Układ jezdny
Dość miękki, komfortowe zawieszenie. Auto nie jest sportowe, a komfortowe i mi to odpowiada. Jak chyba każde Renault daje niezbyt przyjemne odczucia przy szybkim pokonywaniu dużych nierówności poprzecznych (wystające tory).
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze. Postawiłbym ocenę 4,5 za np. mały wskaźnik obrotomierza (czasem nieczytelny), przyciski sterowania układem klimatyzacji ale 6 za automatyczną wycieraczkę, światła, kartę hands-free i możliwości aranżacji wnętrza. Wyłączniki (przy kierownicy) kierunkowskazów, wycieraczek, świateł są krótkie i jest bardz owygodnie się ich używa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze. 7 miejsc (dwa ostatnie chowane w podłodze).
5,0
Wyciszenie
Ten parametr był jednym z trzech, które zdecydowały o moim wyborze tego auta i potwierdzam, że nie znajduję konkurencji w tym zakresie (Touran, C-MAX wypadają dużo słabiej w tej kategorii).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik jeszcze nie dotarty, a pali 5,5 na trasie (do 130km/h) i 6,5 w mieście.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest takie tanie ale np. Touran z takim wyposażeniem kosztowałby mnie o 15.000 wiecej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To chyba najsłabsza strona Renault i decydując się na tę markę, trzeba się z tym pogodzić.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nowe więc brak. Używałem wcześniej Renault i nie miałem poważnych usterek.