Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic I Minivan

Przemek, 7 lat temu
Silnik 1.9 dCi 105KM 77kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 293 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Scenic I Minivan 1.9 dCi 105KM 77kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
2,62
37% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : - plastik fantatstic = brak rdzy
Silnik : - niskie spalanie
Inne : - duża wygodna przestrzeń użytkowa w środku zarówno dla kierowcy jak i pasażerów - pojemność bagażnika (można cielaka przewozić co pokazały media :D ) - ilość schowków
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : - nie zna się dnia ani godziny kiedy przez usterkę elektryczną nie odpali się auta albo będzie ono ściągane na lawecie z skrzyżowania :D
Zawieszenie : - trzeszczy i wali pomimo wymienionych tulejek i amortyzatorów i nie stwierdzenia żadnych luzów na szarpakach
3,0
Całokształt
Dobry samochód dla rodziny do momentu kiedy nie zacznie się psuć. Później więcej zaglądania czy coś nie cieknie i wożenia na lawetach. Do tego auta trzeba być albo elektromechanikiem albo mieć własny szrot z częściami. Zobaczcie sami ile jest wątków na elektrodzie i innych dodatkowych forach. Dziwią mnie tak wysokie oceny i dobre opinie o tym aucie. Lepiej się czułem i spokojniej jeżdżąc polonezem caro plus z 99r. który zimą przy -30 mnie nie zawiódł w przeciwieństwie do scenica przy -5 stopniach Celsjusza potrafił nie odpalić.
Wrażenia
2,0
Silnik
Jedyny plus tego silnika to taki że jest oszczędny bo można ze spalaniem na trasie zejść w ekstremalnym wypadku do 4,3 l na 100. A tak szczególnie zimą jak to disel nie raz zawódł.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzić wchodzą. Ciężko zjechać sprzęgło. Ciągnąłem nim zimą różne samochody.
1,0
Układ jezdny
Maglownica wytrzymuje 100 tyś km i później trzeba najlepiej używki szukać, nie ma co regenerować bo przejeździ się tylko 30 tyś km i zaczynają się schody. Za mały kąt skrętu. Przycinające się wspomaganie kierownicy.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność spoko.
1,0
Ergonomia
Plastiki to jakieś zło konieczne. Z biegiem lat zaczynają pękać i zaczyna się szukanie poszczególnych części po szrotach, allegro itp.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poświęciłem wiele czasu i pieniędzy na naprawę wentylacji i klimy w samochodzie co zajęło mi łącznie dwa lata i paru mechaników. Okazało się że przy intensywnych opadach woda dostawała mi się do wentylatora. Nadal potrafi wentylator odmówić posłuszeństwa jak zaciągnie większy liść; pomaga wtedy uderzenie bezpośrednio.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzi się z przodu komfortowo. Z tyłu jest również sporo miejsca dla pasażerów.
2,0
Wyciszenie
Obecnie nie ma prawie w ogóle wyciszenia a wręcz mam wrażenie że w starym polonezie było nie raz ciszej :D. Przynajmniej słychać całe zawieszenie które aż krzyczy przez polskie dziurawe drogi
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam że koszty utrzymania są dość wysokie pomimo tanich części. Co raz coś się psuje. Albo tandetne plastiki które są ustawione chyba czasowo że wytrzymują tyle i tyle albo wentylacja z klima, wszelkie czujniki poczynając od tych od drzwi po czujniku ABS kończąc. W przeciągu ostatnich 3 lat było kilka miesięcy w roku kiedy się nic nie zepsuło. Średnie wydatki u mechaników w przeciągu ostatniego roku to 300 zł miesięcznie. Nie wiem czy rekompensuje to małe spalanie. Jeden z pozytywów to brak rdzy ale czego się spodziewać skoro więcej tam plastiku :D
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że jaka cena taka jakość i nie można się spodziewać niczego lepszego od francuza. Elektronikę i całe okablowanie wywaliłbym i odesłał z powrotem do Francji.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Masa drobnych usterek: - łamiące się plastiki utrzymujące szyby - łamiące się inne plastiki np. osłona silnika, od dolnego rygla klapy bagażnika, wszelkie plastikowe zapięcia - szwankująca elektryka np. wiązki od cewek zapłonowych, wyrobione piny od świateł tylnych (dlatego są dwa fabrycznie), przepalony sterownik od klimy Przede wszystkim należy przejrzeć ile wątków jest na elektrodzie to człowiek dowie się że to jest idealny samochód dla ludzi którzy lubią dłubać i mają smykałkę elektrotechniczną.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Regeneracja maglownicy - lepiej szukać używki Regeneracja turbiny przy 140 tyś - wiadomość od poprzedniego właściciela Poważne usterki elektryczne które wpływają na silnik w taki sposób iż przechodzi w tryb awaryjny 3 różnych mechaników nie mogło stwierdzić przez miesiąc dlaczego samochód w określonych temperaturach nie odpala co wyszło że był uszkodzony sterownik położenia wałka rozrządu. Historia napraw i wszelkich błędów jest równie długa jak użytkowanie tego samochodu.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Scenic I Minivan 1.9 dCi 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Scenic I Minivan