Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic I Minivan

MaHr, 17 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Scenic I Minivan 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
2,92
29% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Przy znanej słabej oceny francuskiego wykonania elektroniki - mile zaskoczony
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : cewki zapłonowe
Układ hamulcowy : brak cz. zużycia klocków - klocki padają po 25000 - przegląd po 30000
Zawieszenie : za delikatne na nasze drogi
3,0
Całokształt
Atko dobre do 100000km a później ...
Wrażenia
2,0
Silnik
Zawory zaczęły stukać przy 70000
2,0
Skrzynia biegów
Automat! Konstrukcja do bani. Przy spokojnej jeździe 100000 i wymaga wymiany elektrozaworów. Producent nie przewidział wogóle wymiany oleju???
1,0
Układ jezdny
Zawieszenie przednie wytrzymało 90000 - wymiana sworzni i drążków. Wymiana przekładni kierowniczej - pęknięta manzeta (woda,rdza). Tarcze tylne wymiana po 60000 (brak osłon). Klocki przednie wytrzymują max 21000 a przegląd po 30000 + brak czujnika zużycia -> skutek - wymiana tarcz + klocków = 800zł (awantura - zrobione na gwarancji). Serwo hamulcowe przedmuchuje po 100000
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń - dużo lepiej niż w Zafirze czy Picasie
4,0
Ergonomia
Autko wygodne i obszerne a ważne że wsiada się nie wpadając gdzieś w dół tylko siedzenie ma się na wysokości własnego... nie brudzi się płaszcza itp
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i wentylacja bez zastzreżeń oczywiście na klasę auta
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca w wielu przypadkach można zapomnieć do jakiej skrytki co sie schowało
3,0
Wyciszenie
za głośny silnik szczególnie po 2 przeglądzie (60000)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
9,5L/100km przy automacie w mieście nie jest źle ale stanowczo mogłoby być lepiej
3,0
Stosunek jakość/cena
W tej klasie niema tyle w takiej cenie. Jest prawie wszysko w wersji podstawowej. Skoro się płaci za Trabanta trudno wymagać Mercedesa. Ale czy nie warto by było dopłacić jeszcze 10% i mieć frajbę z autka z topu jakości użytych materiałów i z usuniętymi niedoróbkami konstukcyjnymi i technologicznymi?
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Autko do 100000 a później zawsze jest coś do zrobienia
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
3 cewki zapłonowe - do 50000 (jeżeli Marelli - szmelc) Tarcze przednie - 25000 (brak cz.zuż.klocków - wada fabryczna) Tarcze tylne - 60000 Serwo - 10000 pompa paliwa - 120000 Skrzynia b.automat - 100000 Przekładnia kierownicza - 90000 Zawieszenie przednie - 90000 Gumy dr.stabilizatora - co 15000-20000

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Scenic I Minivan