Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Safrane II

witoldk@poczta.wp.pl, 22 lat temu
Silnik 2.2 TD 115KM 85kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 140 tys. km
Renault Safrane II 2.2 TD 115KM 85kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Bardzo wygodny szczególnie podczas długich podróży, bardzo wygodne fotele, przez co długa jazda jest mało męcząca. Bardzo dobrze spisuje się w górach. Przetestowany na alpejskich szlakach spisywał się znakomicie. Oczywiście w takich warunkach większa moc (115 KM), a przede wszystkim moment obrotowy (240 Nm) jest szczególnie mile widziany, ale było to zupełnie wystarczające. Jednym słowem OK.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje jak nie diesel. Można rozpoznać, że to diesel po rozruchu zimnego silnika, po kilku minutach pracuje prawie jak benzyniak.
4,0
Skrzynia biegów
OK, narazie bez uwag.
5,0
Układ jezdny
Komfortowo, ale nie można przesadzić z ciśnieniem w oponach, wtedy zdecydowanie gorzej na krótkich nierównościach, np. dziury w jezdni, bruk, itp. Pompować tyle ile zaleca producent.
Komfort
4,0
Widoczność
Dość przyzwoicie, ale za szerokie słupki z lewej i prawej strony przedniej szyby. Do tyłu zdecydowanie gorzej - wysoki kufer i jeszcze na dodatek zamontowałem spojler. Duże gabaryty i wysoko biegnąca linia bagażnika utrudniają manewry cofania - oczywiście jest to kwestia wprawy. Zalecane cofanie na lusterka wsteczne - szczególnie prawe. Po zamontowaniu sonaru cofania można cofać z dokładnością centymetrów.
5,0
Ergonomia
Można powiedzieć, że bez zarzutu, ale nie mam pojęcia jak ustawić tą kierownicę i fotel kierowcy, aby były widoczne wszystkie lampki kontrolne. Już raz pojechałem kilkaset metrów na ręcznym. Mam 178 cm wzrostu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podwójny klimatronik to rewelacja. Podczas powrotu z Włoch poluzowała się klema na akumulatorze i co chwila pobudzały się wszystkie lampki kontrolne. Za kolejną taką przerwą zablokowała się klimatyzacja (info. SERVICE). Po dokręceniu klemy Service na klimie wisi cały czas.Byłem zmuszony przejechać kilkanaście kilometrów w 35 stopniowym upale (na szczęście blisko domu), to był horror, otwarte okna i nic. Pod domem wyłączyłem silnik, a po ponownym załączeniu awaria skasowała się i klima zaczęła działać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wręcz salonowo.
4,0
Wyciszenie
Trochę głośniej przy 140 km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie przy 120 km/h spala około 6,3 litra ON, po mieście około 8,0 - 8,5. Przy stabilnej jeździe 90 km/h nie testowałem. Trudno jechać taką furą w trasie 90km/h.
4,0
Stosunek jakość/cena
Super cena jak za taki komfort (oczywiście używane)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez uwag
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic się nie dzieje.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Safrane II 2.2 TD 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
11,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Safrane II