Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Safrane II

Jar, 8 lat temu
Silnik 3.0 24V 194KM 143kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 216 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Safrane II 3.0 24V 194KM 143kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
4,08
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Auto posiadam 3 lata. Auto jest bardzo wygodne, bije komfortem wiele aut podobnej klasy z tamtych lat. Fotele bardzo wygodne, dzięki zapamiętywaniu pozycji położenia fotela nie ma problemu jeśli auto użytkuje na zmiane kilka osób. Silnik 3.0 V6 jest wystarczający do tego auta. Auto oferuje dobre wyposażenie jak na tamte lata (m.in klimatronik, ksenony, nawigacja, elektryczne i podgrzewane fotele, zmieniarka CD). Materiały dobrej jakości, skóra bardzo fajna, mięciutka (dużo bardziej mi odpowiada, niż ta którą miałem w Mercu czy BMW). Kierownica dobrze leży w dłoni, wygodny podłokietnik. Zabezpieczenie antykorozyjne mogłoby być lepsze, bo rdzewieją doły drzwi tak jak w starych beemkach, a także klapa bagażnika.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 3.0 V6 190KM - wystarczający do auta o takiej masie. O silniku nie mogę złego słowa powiedzieć.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów automatyczna. 4 przełożenia powodują duże spalanie w trasie z prędkościami powyżej 130km/h. Czasami zdarzy jej się za długo myśleć po wciśnięciu gazu, ale ogólnie spisuje się nie najgorzej
3,0
Układ jezdny
Napęd FWD to niestety nie najlepsze rozwiązanie do ciężkiego auta o mocy 190KM. Często na mokrej powierzchni przy gwałtowniejszym ruszaniu koła buksują. Auto też dość dziwnie prowadzi się przy bardzo ciasnych zakrętach/nawrotach. Te wady dotyczą głównie jazdy po mieście. W trasie nie ma na co narzekać. Układ wspomagania o zmiennej charakterystyce sprawdza się bardzo dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
To zdecydowanie najsilniejsza strona tego auta. Komfortowe zawieszenie, bardzo wygodne fotele. Autem można podróżować bez zmęczenia
4,0
Ergonomia
Ergonomia w miarę ok, razi jedynie brak uchwytu na kubki i idiotyczne miejsce na klakson (mnie szczegolnie to irytowało, bo rówoczesnie używałem BMW w którym w tym miejscu obslugiwalo sie komputer pokladowy, wiec po przesiadce do Renault, zdarzalo mi sie na kogoś zatrąbić przez przypadek). Swoją głupotą razi też wlew płynu spryskiwaczy reflektorów umieszczony dokładnie nad... zmieniarką CD.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko bardzo dobrze, auto się szybko nagrzewa zimą, latem bardzo wydajnie chłodzi, fajne sterowanie klimatronikiem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto bardzo duże w środku jak na tą klasę, miejsca pod dostatkiem zarówno z przodu jak i z tyłu, ale kosztem niezbyt dużego bagażnika
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre, nawet przy dużych prędkościach jazda nie jest męcząca
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i tutaj dochodzimy do najsłabszego punktu. O ile części pasujące do pozostałych wersji silnikowych lub najlepiej do innych modeli mają z reguły niskie ceny, to jak przyjdzie nam wymieniać części dedykowane do tego konkretnego silnika (np chłodnice) to może być problem, raz, że części te nie są tanie, a dwa jest czasami problem z dostępnością. Koszty eksploatacji porównywalne z BMW 7, przy czym do siódemki nigdy nie musiałem specjalnie szukać albo czekać na cześci. Spalanie 15-20 litrów (niezależnie czy to trasa czy miasto)
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto można bardzo tanio kupić (jak się znajdzie, bo obecnie na rynku wtórnym jest jedynie kilka sztuk) w stosunku do tego co oferuje, jednak koszty utrzymania jak przy aucie o klase wyzej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niezawodność no cóż - na średnim poziomie. Nie jest to wzór, ale w porównaniu z innymi autami jakie posiadam/posiadałem nie wypada najgorzej
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem dwie poważne usterki (uniemożliwiające dalszą jazdę): -wyciek z chłodnicy -zwarcie w instalacji elektrycznej.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.0 24V 194KM 143kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
22,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Safrane II